وضعیت اسناد موقوفات در برخی از شهرستان‌های استان مرکزی نگران کننده است
کد خبر: 3706121
تاریخ انتشار : ۲۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۵
سلطانی:

وضعیت اسناد موقوفات در برخی از شهرستان‌های استان مرکزی نگران کننده است

گروه اجتماعی- سرپرست سابق اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی گفت: علی رغم زحمات انجام شده خیلی از رقبات استان منقضی شده یا سند اجاره‌ای ندارند و این امر نگران کننده است، در برخی از شهرستان‌ها 40درصد رقبات منقضی یا فاقد سند اجاره هستند.

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، حجت‌الاسلام اصغر سلطانی، سرپرست سابق اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی، امروز، 27 فروردین در جلسه تکریم و معارفه مدیرکل اوقاف استان که در این اداره‌کل برگزار شد، گفت: پس از انتصاب بنده به عنوان سرپرست اداره‌کل اوقاف استان هر هفته جلسات کنترل و نظارت بر برنامه‌ها را در دستور کار قرار دادم؛ چراکه احساس می‌کردم نظارت بر برنامه‌های سالیانه با دقت انجام نشده است.
وی تصریح کرد: نواقصی که اداره‌کل اوقاف در طول شش ماهه اول 96 با آن درگیر بود همگی احصا شد و در بهمن سال گذشته در ارزیابی سازمان اوقاف، استان مرکزی نمره 97 را کسب کرد.
حجت‌الاسلام سلطانی ادامه داد: برنامه محوری، اولویت اوقاف استان داشت و رؤسا حداقل از 4سال پیش تاکنون در این حوزه قدم برداشتند. نظارت بر عملکرد شهرستان‌ها از اهم فعالیت‌های اداره‌کل اوقاف بود که به صورت برنامه محوری دنبال می‌شد و هر سه ماه یک بار برای پیگیری امور و نظارت در شهرستان‌ها حاضر می‌شدم.
وی اضافه کرد: بیش از100 بقعه استان نیازمند تغییر و تحول عمرانی است، در 4سالی که بنده معاون فرهنگی بودم بیش از 13میلیارد تومان کمک مردمی و هدایای غیرنقدی به امامزادگان جمع آوری شد در سال 96 نیز بیش از این رقم در بقاع متبرکه جمع آوری شد.
حجت‌الاسلام سلطانی گفت: 280 بقعه ثبت نهایی شده است که در بیش از 100 بقعه برنامه فرهنگی منسجم برگزار می‌شود، علی رغم زحمات انجام شده خیلی از رقبات ما منقضی شده یا سند اجاره‌ای ندارد و این امر نگران کننده است. رقبات شهر به شهر احصا شده و تعداد رقبات منقضی شده مسکونی، کشاورزی و تجاری مشخص است و باید برای تعیین تکلیف آنها وقت ویژه اختصاص داد وجود رقبات بدون اجاره پذیرفتنی نیست. در برخی از شهرستان‌ها 40درصد رقبات منقضی یا فاقد سند اجاره هستند.
حجت‌الاسلام سلطانی تصریح کرد: در حوزه مسابقات قرآن و طرح تربیت حافظان قرآن، جزو استان‌های موفق هستیم. امسال استان میزبان مرحله کشوری چهل‌ویکمین دوره مسابقات قرآن اوقاف است که با همکاری و همدلی انجام می‌شود. جای برگزاری کنگره حاج محسن اراکی در استان خالی است، هر سال باید برای این واقف وارسته کنگره‌ای در شأن ایشان برگزار می‌شد که این اتفاق نیفتاد. در حال حاضر کمیته‌های علمی و .. کنگره بزرگداشت این واقف نیک اندیش تشکیل شده و تبلیغات محیطی نیز صورت گرفته است.

انتهای پیام

captcha