تفکر پول پرستی، واردات فرهنگ بیگانه است
کد خبر: 3706138
تاریخ انتشار : ۲۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۷
نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی:

تفکر پول پرستی، واردات فرهنگ بیگانه است

گروه اجتماعی- نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی گفت: امروز تفکر پول پرستی به جای خداپرستی در جامعه رواج یافته و این همان واردات فرهنگ بیگانه است.

به گزارش ایکنا ازخراسان‌جنوبی، حجت الاسلام و المسلیمن سید علیرضا عبادی، امروز 27 فروردین، در دیدار مدیرکل و معاونان بیمه سلامت خراسان‌جنوبی، اظهار کرد: اگر انسان سالم شود، همه جامعه سالم می‌شود در غیر اینصورت هر طرحی اجرا شود، جواب نخواهد داد.
وی بیان کرد: تفکر پول پرستی به جای خداپرستی در جامعه رواج یافته و این همان واردات فرهنگ بیگانه است که به مسلمانان آسیب زده است و امروز دنیا گرفتار این مسئله شده که کیفیت از بین رفته و بر روی کمیت درآمدزا حساب باز می کنیم.
وی افزود: در روایات آمده است که مردم دنبال نان و پول رکوع و سجده می‌کنند که راوی می‌پرسد مگر اینها بت پرست هستند که می‌فرماید هر قطعه پول، یک بت برای مردم است.
نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی ادامه داد: در چنین شرایطی انسان‌ها به وجدان، کرامت، دین، حلال و حرام کار ندارند و دنیا اینگونه است که ما نیز دچار آسیب شده‌ایم و این همان آسیب‌های فرهنگی مدنظر مقام معظم رهبری است.
عبادی اظهار کرد: از زاویه‌ای که شما مسئولیت داشته و به جامعه هدف خدمات رسانی می‌کنید و بخش‌های عظیمی از جامعه هدف از خدمات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بهره مند می‌شوند قابل تقدیر و تشکر است اما مشکل اصلی که جامعه بشری را درگیر کرده با این قضایا قابل حل شدن نیست.
وی مراد از اجرای طرح سلامت را سلامت تن دانست و ادامه داد: با توجه به اجرای چندین ساله طرح یادشده اما سلامت تن حاصل نمی‌شود در عوض روز به روز به بیماری‌ها، تعداد پزشکان و متخصصان نیز افزوده می‌شود.
نماینده ولی فقیه درخراسان‌جنوبی بیان کرد: در سال‌های اخیر بر اجرای طرح تحول سلامت مانورهای زیادی داده شد و گویا هدف این طرح خیر بود اما خوب پاسخ نداد چرا که نفس انسان سالم نیست و این همان فرهنگ وارداتی است که به جای خدا و کرامت انسانی، پول مطرح است.
عبادی ادامه داد: با ارایه طرح و دریافت اعتبار، در وهله نخست اموری را انجام می دهند اما در مراتب بعدی بنا بر آسیب رساندن به طرح می‌کنند چرا که هدف آن سالم سازی نیست بلکه موضوعات دیگر است.
امام جمعه بیرجند افزود: در فرهنگ اسلامی ناب که مردم حافظ آن بودند تمام همت طبیب به دلیل سلامت نفس، خوب شدن مریض بوده است اما اکنون سیستم های درآمدزا زیاد شده و هدف افزایش درآمدها است.
عبادی خاطرنشان کرد: در استان مرزی خراسان‌جنوبی برخی پزشکان خدمات رایگانی به مردم مناطق محروم و دورافتاده ارایه می دهند در عوض تعدادی از پزشکان نیز در اجرای طرح تحول سلامت با درآمدهای بسیار بالا همچنان در مطب‌های خصوصی مبالغی را دریافت می‌کنند.

انتهای پیام

captcha