رونمایی از تازه‌ترین كتاب‌های ادبی آیینی فارس/ كار فرهنگی باید اثرگذاری بین‌المللی داشته باشد
کد خبر: 3706187
تاریخ انتشار : ۲۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۸

رونمایی از تازه‌ترین كتاب‌های ادبی آیینی فارس/ كار فرهنگی باید اثرگذاری بین‌المللی داشته باشد

گروه فرهنگی ـ در آخرین روز هفته هنر انقلاب اسلامی، آیین رونمایی از تازه‌ترین تولیدات ادبی حوزه هنری انقلاب اسلامی استان فارس برگزار شد.

به گزارش ایكنا از فارس، آیین رونمایی از تازه‌ترین تولیدات ادبی حوزه هنری انقلاب اسلامی استان فارس با حضور مؤلفان صاحبنظران مدیران فرهنگی و علاقه‌مندان شب گذشته، 26 فروردین‌ماه در تالار اندیشه شیراز برگزار شد.
محمد کرم‌اللهی، رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان فارس در این مراسم، گفت: هر کار فرهنگی که در شیراز می‌خواهد انجام شود اگر پژواک و آوا و اثرگذاری بین‌المللی ندارد، انجام نشود بهتر است.
وی با بیان اینكه فارس شناسنامه حقیقی و فرهنگی این دیار است، افزود: این سرزمین به نام فارس شیرینتر و با حلاوت‌تر و لطیف‌تر است. این‌ها خصوصیت فارس است.
رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان فارس گفت: فارس مأمن و ملجأ و پناهگاه همه آنانی است که دل در گرو فرهنگ و هنر و ادبیات این سرزمین دارند و به واسطه اینکه فارس سرزمینی گهرپرور است و دردانه‌های این عرصه را به فرداها و فرداها به جامعه ایران و جهان تقدیم می‌کند بامسماست که ما پیوسته فعلی را آغازگر باشیم که بر آینده اثر می‌گذارد.

بهار امسال 12 کتاب به پیشخوان کتابفروشی ها اضافه کرده‌ایم
وی افزود: مجموعه کارهای ارائه شده در این برنامه که واپسین روز هفته هنر انقلاب اسلامی را به خود اختصاص داده 12 کتاب است. کتاب دیگر همرنگ آفتاب یا تاریخ انقلاب اسلامی لارستان نام داشت که پنجشنبه گذشته در این شهر رونمایی شد.
کرم‌اللهی گفت: زیارت کتابی است در عرصه شعر کودک و نوجوان که به زیارت حضرت شاهچراغ احمدبن موسی(ع) اختصاص دارد و آخرین اثر با عنوان ستاره سهیل یادنامه سردار زهرایی شهید محمد اسلامی‌نسب است که ان‌شاءالله این دو اثر هدیه ما به مردم فرهنگ‌پرور شیراز در سوم خرداد سالروز آزاد سازی خرمشهر عزیز و قهرمان خواهد بود.
وی، پیرامون کتاب‌هایی که رونمایی می‌شود نیز گفت: کتاب رجزهای عاشورایی اثر طبع استاد احد ده بزرگی است كه در حقیقت مرشد و مراد اهل ادب این شهر بوده و بین این جامعه نادر است و دست جوان‌ها و جوانه‌ها را می‌گیرد تا مسیر درستی را بپیمایند.
رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان فارس گفت: رجزهای عاشورایی ارادت وی به حضرت امام حسین(ع) و یاران بزرگوار آن حضرت است در عاشورا که دانشگاهی بزرگ است و هرکس با هر جایگاهی در این این دانشگاه زانوی تلمذ به زمین زده و شاگردی می‌کند.
وی گفت: رنگ خدا بهانه‌ای برای پرواز بر سپهر اندیشه‌های غلامرضا كافی، هنرمندی بی‌ادعا اما پرخروش در عرصه شعر امروز است.

ارسنجان؛ شهر مركزي خوشنويسي قرآني
كرم‌اللهی همچنین از اساتید و كاتبان وحی ارسنجان نیز یاد كرد و گفت: مگر می‌توان مدیون قرآن‌نویسی این دیار نبود و به جرات می‌توان این شهر را مرکزیت خوشنویسی قرآنی دانست. در این ارسنجان به بهانه دو کتاب دریچه‌ای به باغ اندیشه باز کردیم که میوه اندیشه‌اش کام امروزیان و آیندگان را شیرین خواهد کرد و در آن شجره نامه مرحوم دکتر اسكندری نشان داده می‌شود.
وی گفت: امیدواریم در بتوانیم کنگره نکوداشت مرحوم دکتر اسکندری را در ارسنجان به صورت ملی برگزار کنیم. اما اگر امروز به احترام آن مرحوم کلاه از سر بر می‌داریم در واقع به خاک ارسنجان پیامی داریم.
رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان فارس با بیان اینكه منتظر درخشش‌های تازه از شهر ارسنجان هستیم، مصداق آن را محمد حسین ابراهیمی، پژوهشگر جوان این دیار برشمرد.
كرم‌اللهی همچنین با اشاره به مجموعه شعر پله‌های بی فرود گفت: کتاب دیگری که از این دیار عرضه می‌شود پله های بی فرود است که نردبان صعود الله یار خادمیان شاعر خلاق و صادق و بی ادعاست که زیباگویی و زیباآفرینی را پیش گرفته است.
دبیر ستاد برگزاری هفته هنر انقلاب اسلامی فارس بیان كرد: کارنامه داستان پایداری فارس و ما علیه ما و خنده‌های عمل نکرده سه اثری بودند که قبلا منتشر شده بود و با توجه به استقبال چاپ دوم آن عرضه شده است چرا که معتقدم کار خوب را باید پیوسته دید و برای مطرح شدن آن برنامه‌ریزی کرد.
وی با اشاره به اینکه کارنامه ادبیات داستانی پایداری فارس را شخصاً مطالعه کرده است، گفت: کارنامه داستان پایداری فارس را حتما ببینید این کار بسیار پرملات است و نباید در همین کار هم ماند باید ده‌ها کار ارزشمند دیگر نیز نوشته شود. ما علیه ما نیز برنده جشنواره شعر انقلاب اسلامی است و ما متعهد بودیم این اثر را منتشر کنیم.
کرم‌اللهی همچنین كتاب خنده‌های عمل نکرده را نیز کار ارزشمندی توصیف كرد و گفت: ما در این زمینه خلأ داشتیم. خیلی‌ها فکر می‌کنند اهالی جهاد و شهادت آدم‌های اخم آلودی هستند حال آنکه چنین نیست و در روزهایی که زمین به آسمان نزدیک بود و دست‌ها به آسمان می‌رسید فضای خوشدلی و شوخ طبعی فراهم بود.

دفاع، فرهنگ‌ساز است
وی گفت: آنجا هم مثل همین امروز همه زندگی با همه ابعادش جریان داشت و این شوخ طبعی‌ها و خوشدلی‌ها و لحظات ناب وجود داشت. عبدالرضا قیصری این ظرافت‌ها را گفته تا بدانید فاصله دفاع تا زندگی کم بوده است. ما دفاع کردیم نه جنگ و دفاع فرهنگ‌ساز است. دفاع در خودش ارزش‌آفرینی کرده است.
رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان فارس با اشاره به دو مجموعه طنز منتشر شده گفت: کاریکلماتورها کتاب خوبی بوده است و امیدواریم بتوانیم در ادامه راه یکی دو عنوان از 56 عنوان کم کنیم و منتشر کنیم. خندیشه نیز کار ارزشمندی است چرا که حاصل تلاش و کوشش و کار تولیدی گروهی جمعی از اعضا و تولید درون مجموعه حوزه هنری فارس است.
وی در پایان سخنان خویش گفت: طنز کار شوخی نیست. شوخ طبعی هست اما شوخی نیست کاری جدی است اما بسیار سخت‌تر از کار جدی است و دو بار هنر می‌طلبد یکی کشف حقیقت و دیگر به زبان هنر بیان کردن.
انتهاي پيام

captcha