حمله موشکی آمریکا و متحدانش به سوریه مانور تبلیغاتی بود
کد خبر: 3706212
تاریخ انتشار : ۲۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۳

حمله موشکی آمریکا و متحدانش به سوریه مانور تبلیغاتی بود

گروه سیاست- نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه اعلام خبر حمله آمریکا به سوریه قبلا رسانه‌ای شده و ارتش سوریه هم آمادگی خود را دوچندان کرده بود، گفت: تجاوز آمریکا و متحدانش هیچ ارزش نظامی نداشت و صرفا یک مانور تبلیغاتی بود.

به گزارش ایکنا از همدان، حمیدرضا حاجی‌بابایی نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی در واکنش به حملات هوایی آمریکا و متحدانش به سوریه اظهار کرد: اقدام خودسرانه رئیس جمهور آمریکا یک جنایت آشکار و صرفا برای انتقام‌جویی از جبهه مقاومت در پی شکشت‌های داعش در عراق و سوریه بود.
این نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه تجاوز آمریکا، انگلیس و فرانسه هیچ ارزش نظامی ندارد، افزود: خبر حمله سه کشور غربی به خاک سوریه از قبل رسانه‌ای شده بود و سوریه نیز در قبال انجام این حملات، آمادگی خود را دوچندان کرده بود؛ لذا اقدام موشکی آمریکا و متحدانش فقط یک مانور تبلیغاتی بود.
حاجی‌بابایی گفت: عمده هدف ترامپ از انجام حملات اخیر به کشور سوریه برای منحرف کردن افکار عمومی مردم کشورش از شکست‌های پی در پی با هزینه‌های گزاف در منطقه بود؛ اما نه‌تنها ملت آمریکا بلکه سایر کشورهای اروپایی به سیاست‌های نخ‌نمای دولتمردان آمریکا واقف هستند.
وی کسب رضایت مقامات سعودی در قبال پرداخت میلیاردها دلار به آمریکا را علت دیگر تجاوز ترامپ و متحدانش به سوریه عنوان کرد و گفت: تضعیف قدرت و شکست گروه‌های تروریستی در منطقه و آزادسازی غوطه شرقی که با مقاومت ارتش سوریه محقق شد باعث شد تا آمریکایی‌ها به حمله بر این کشور مصمم‌تر شوند.
حاجی‌بابایی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه رئیس جمهور آمریکا، رئیس جمهور فرانسه و نخست‌وزیر انگلیس جنایتکارند، خاطرنشان کرد: ترامپ با حملات اخیر به سوریه به جهان نشان داد که این کشور به هیچ عنوان نمی‌تواند مطیع قانون حقوق بشر باشد و بدون دلیل مردم مسلمان سوریه را مورد هجوم نظامی قرار داد.
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس حمله موشکی آمریکا به سوریه را مغایر با تمام قوانین بین‌المللی دانست و افزود: هیچ توجیه محکمه‌پسندی برای حملات به سوریه پذیرفتنی نیست و این سه کشور باید در مجامع بین‌المللی پاسخگو باشند.
انتهای پیام

captcha