مجمع خیرین قرآنی به دنبال حمایت از فعالیت‌های قرآنی است نه فعالیت قرآنی
کد خبر: 3706241
تاریخ انتشار : ۲۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۴
اسلامی:

مجمع خیرین قرآنی به دنبال حمایت از فعالیت‌های قرآنی است نه فعالیت قرآنی

گروه فعالیت‌های قرآنی - رئیس هیئت‌مدیره مجمع خیرین قرآن و عترت چهارمحال و بختیاری گفت: مجمع خیرین قرآن و عترت بستری برای حمایت از کلیه فعالیت‌های قرآنی استان است و قصد برنامه‌ریزی برای اجرای این فعالیت‌ها در استان را ندارد.

به گزارش ایکنا از چهارمحال و بختیاری، علی اسلامی، رئیس هیئت‌مدیره مجمع خیرین قرآن و عترت چهارمحال و بختیاری عصر امروز 27 فروردین‌ماه در هجدهمین شورای هماهنگی و گسترش فعالیت‌های قرآنی استان که با حضور جمعی از مدیران دستگاه‌های فرهنگی و فعالین قرآنی استان در دفتر امام‌جمعه شهرکرد برگزار شد، گفت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی شاهد ترویج فعالیت‌های قرآنی به‌طور خاص در سطح کشور هستیم.
وی بابیان اینکه با تلاش‌های مسئولین و مجمع‌های مردمی در کشور شاهد رونق فعالیت‌های قرآنی بوده‌ایم اظهار کرد: این رونق‌ها هم ازنظر محتوایی و هم ازنظر اجرایی بوده است.
اسلامی مشکلات مالی را عامل کاهش سرعت پیشرفت فعالیت‌های قرآنی در استان دانست و افزود: مجمع خیرین قرآن و عترت استان باهدف حمایت از فعالیت‌های قرآنی در استان تشکیل‌شده است.
رئیس هیئت‌مدیره مجمع خیرین قرآن و عترت استان با اشاره به اینکه برای برگزاری فعالیت‌های فرهنگی در سطح جامعه باید به مردم اتکا کرد تصریح کرد: اکثر فعالیت‌های فرهنگی موفق در جامعه مردمی بوده است.
وی گسترش فرهنگ اسلامی در جامعه، گسترش فرهنگ قرآنی و علوم اهل‌بیت (ع)، نظارت بر حسن انجام نیات خیرین، ایجاد زمینه مناسب حمایتی در تداوم امور خیری را از شاخص‌ترین اهداف تشکیل مجمع خیرین قرآن و عترت استان برشمرد و ادامه داد: برگزاری جشنواره‌ها برای جلب مشارکت خیرین، نظارت بر حسن انجام فعالیت‌های قرآنی مؤسسات خیری، نظارت برساخت پروژه‌های خیر ساز قرآنی، حمایت از فعالین و مراکز قرآنی فعال استان، ساماندهی کمک‌های مردمی و ترویج فرهنگ مشارکت مردمی از دیگر اهداف تشکیل این مجمع است.
اسلامی خاطرنشان کرد: تشکیل مجمع خیرین قرآن و عترت بستری برای حمایت از کلیه فعالیت‌های قرآنی استان است و قصد برنامه‌ریزی برای اجرای این فعالیت‌ها در استان را ندارد.
رئیس هیئت‌مدیره مجمع خیرین قرآن و عترت استان با تأکید بر اینکه این مجمع ازلحاظ فیزیکی اعضای مشخصی دارد گفت: اعضاء هیئت‌مدیره مجمع خیرین قرآن و عترت در غالب انتخابات انتخاب شدند.
وی با اشاره به اینکه مکانی برای مجمع خیرین قرآن و عترت استان مشخص‌شده است اظهار کرد: این مکان با کمک‌های خیرین و اعضا هیئت‌مدیره تجهیز و آماده راه‌اندازی شده است.
اسلامی بابیان اینکه خیرین در مجموعه‌هایی که به دستگاه‌های دولتی وابسته باشند با اکراه وارد می‌شوند افزود: مجمع خیرین قرآن و عترت استان باید مردمی باشد و دستگاه‌های دولتی نقش حمایتی و نظارتی را بر عهده داشته باشند.

captcha