1362 اثر به دبیرخانه دهمین جشنواره منطقه ای ژیار رسید
کد خبر: 3706265
تاریخ انتشار : ۲۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۳:۵۷

1362 اثر به دبیرخانه دهمین جشنواره منطقه ای ژیار رسید

گروه فرهنگی- دبیر دهمین جشنواره منطقه ای فرهنگ بومی فیلم و عکس ژیار از ثبت هزار و ٣٦٢ اثر در سایت دهمین جشنواره منطقه‌ای «ژیار» خبر داد و گفت: از این تعداد ۲۴۹ فیلم کوتاه، ۱۸۳ فیلمنامه، ۸۶۵ عکس و ۶۵ مجموعه‌عکس هستند.

سالم صلواتی، دبیر دهمین جشنواره منطقه‌ای فرهنگ بومی فیلم و عکس ژیار در گفت‌وگو با ایکنا از کردستان، اظهار کرد: دهمین جشنواره منطقه ای فرهنگ بومی فیلم و عکس ژیار با هدف معرفی فرهنگ و هنر منطقه، ایجاد بستری تبلیغاتی برای معرفی جاذبه های گردشگری، بازسازی و تقویت سینمای کوتاه، معرفی و شناسایی و کشف استعدادهای جوان در منطقه، همزمان با ۱۵ تا ۱۷ اردیبهشت سال ۹۷ در سنندج برگزار می‌شود.
وی با بیان اینکه این جشنواره با گستره ی منطقه ای برگزار می شود، عنوان کرد: عکاسان و فیلمسازان استان های کرمانشاه، ایلام، لرستان، آذربایجان غربی، چهارمحال و بختیاری، کردستان و همدان هزار و ٣٦٢ اثر در سایت دهمین جشنواره ژیار ثبت کردند.
دبیر دهمین جشنواره منطقه ای فرهنگ بومی فیلم و عکس ژیار با بیان اینکه شرکت همه ی فیلمسازان، نهادها، سازمانهای دولتی و تهیه کنندگان بخش خصوصی آزاد بود، افزود: از تعداد هزار و ٣٦٢ اثر رسیده به دبیرخانه جشنواره، ۲۴۹ فیلم کوتاه، ۱۸۳ فیلمنامه، ۸۶۵ عکس و ۶۵ مجموعه‌عکس هستند.
صلواتی با اشاره به بخش فیلم کوتاه افزود: از میان ٢۴٩ فیلمی که در مرحله انتخاب قرار دارند، استان کردستان با ارسال ١٠١ فیلم، استان های همدان با ۵٢ فیلم، کرمانشاه با ٣۶ فیلم، چهارمحال و بختیاری با ٢٢ فیلم، آذربایجان غربی با ٢٠ فیلم، لرستان با ١٧ فیلم و استان ایلام با یک فیلم شرکت کرده اند.
به گفته وی، تعداد ١٨٣ عنوان فیلمنامه از ١١۴ نویسنده هم اکنون در مرحله مطالعه و انتخاب قرار دارند که از این تعداد، ١٧٠ اثر به بخش آزاد و ١٣ اثر به بخش اقتباسی ارسال شده اند.
وی به بخش عکس جشنواره ژیار نیز اشاره کرد و ادامه داد: ٨۶۵ قطعه عکس و ۶۵ مجموعه عکس در دبیرخانه این جشنواره ثبت شده است.
صلواتی همچنین بیان کرد: فیلم‌سازان زن ٢١ درصد از شرکت‌کنندگان جشنواره ژیار را تشکیل می‌دهند؛ جوان‌ترین فیلم‌ساز شرکت کننده ١٩ ساله و مسن‌ترین آن‌ها ۵٧ ساله است.
وی با بیان اینکه به هیچ عنوان امکان تغییر و یا ارسال مجدد آثار وجود ندارد، یادآور شد: به آثاری که به بخش مسابقه راه یافته‌اند، گواهی شرکت داده می‌شود و آثاری که استانداردهای فنی و نمایشی را نداشته باشند از بخش مسابقه حذف می شوند.
انتهای پیام

captcha