اولین برنامه اندرویدی بر مبنای روش فهم ساده قرآن تولید شد+ دانلود
کد خبر: 3706273
تاریخ انتشار : ۲۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۸:۱۱

اولین برنامه اندرویدی بر مبنای روش فهم ساده قرآن تولید شد+ دانلود

گروه فناوری اطلاعات ــ برنامه اندرویدی تنزیل، اولین برنامه قرآنی است که بر مبنای روش فهم ساده قرآن به صورت تقسیم‌بندی سوره به تعدادی فراز، استخراج عصاره آن فراز و نهایتا ارائه درس سوره و به ترتیب نزول تهیه و تولید شده است.

به گزارش ایکنا؛ اپلیکیشن قرآنی تنزیل با قابلیت جست‌وجو در متن عربی آیات و ترجمه فارسی به صورت آفلاین تولید شده است و این اپلیکیشن حاوی اطلاعات نام سوره و شماره آیه، شماره فراز، سال نزول، مرحله نزول، عصاره فراز و درس سوره است.
 
اپلیکیشن تنزیل که مناسب گوشی‌های موبایل اندرویدی است، اولین و تنها برنامه قرآنی است که بر مبنای روش فهم ساده قرآن یعنی تقسیم‌بندی سوره به تعدادی فراز، استخراج عصاره آن فراز و نهایتا ارائه درس سوره تهیه شده است. با توجه به فواید و اثرات مطالعه قرآن به ترتیب نزول، در این برنامه فهرست سوره‌ها به ترتیب نزول تهیه شده که کاربران پس از نصب آسان برنامه، بدون نیاز به اینترنت می‌توانند هر زمان وارد برنامه و لیست سوره‌ها شده و با انتخاب سوره مورد نظر، به داخل سوره هدایت شوند.
 
https://s.cafebazaar.ir/1/upload/screenshot/araapp.ir.quran2.jpg
 
برنامه‌های قرآنی موجود، شامل تفاسیر حجیم یا ترتیل و تلاوت قاریان مختلف است که سه ویژگی مهم دارد؛ ابتدا در جهت عمومی‌سازی فهم قرآن، همه علاقه‌مندان به قرآن را با بیانی ساده به تدبر و فهم قرآن تشویق می‎کند. دوم؛ سوره‌محور است، یعنی هدف یا محور یا عمود سوره را که همه مطالب سوره در جهت تبیین این محور شکل گرفته‌اند و سوم؛ به ترتیب نزول باشد.
 
این برنامه همچنین قابلیت جست‎وجو در متن عربی آیات و ترجمه فارسی (ترجمه استاد فولادوند) و نیز انتخاب سایز، رنگ و فونت‌های مختلف در متن آیات و ترجمه را دارا است. در این برنامه با کلیک بر روی هر آیه مربعی باز می‌شود که حاوی اطلاعاتی ازجمله نام سوره و شماره آیه، شماره فراز، سال نزول، مرحله نزول، عصاره فراز و درس سوره است.

در این برنامه ترتیب نزول سوره‌ها از فهرست تحقیقی سیدکاظم فرهنگ و عصاره فراز‌ها و درس سوره‌ها از تفسیر قرآن جمال گنجه‌ای استفاده شده است. در بخش عصاره فراز هر سوره، از فراز‌ها یا پاراگراف‌هایی تشکیل شده است که هرکدام از آن‌ها دارای یک چکیده پیام محوری هستند که آن را عصاره فراز نامیدند.
 
https://s.cafebazaar.ir/1/upload/screenshot/araapp.ir.quran1.jpg
 
شروع و انتهای هر فراز، معمولا با تغییر موضوع و محتوا یا خطاب‎ها یا لحن کلام همراه است. همه آیاتی که شماره فراز آن‌ها یکسان است، در یک فراز قرار گرفته‎اند. در این برنامه شما در هنگام مطالعه هر آیه، با تأمل در عصاره آن فراز و درس سوره، نقش و مفهوم آن آیه را در کل سوره بهتر درک می‌کنید.

در پایان باید گفت: اپلیکیشن قرآنی تنزیل در ابتدای راه محتوای خوب و مناسبی را به کاربران و قرآن دوستان ارائه می‎کند، اما هنوز این برنامه برای بهتر شدن جای بسیاری دارد. البته باید گفت از لحاظ انتخاب رنگ و محتوا مناسب است، اما نواقصی در بخش راهنما، اندازه فونت‎ها و پولی بودن این برنامه وجود دارد که انتظار می‎رود با پیشرفت این برنامه این موارد اصلاح شود.
 
https://s.cafebazaar.ir/1/upload/screenshot/araapp.ir.quran3.jpg

هرچند که برای این برنامه فعالیت بسیاری انجام شده، اما رایگان شدن آن می‎توانست علاقه‎مندان و کاربران آن را افزایش دهد. در حال حاضر این برنامه با مبلغ سه هزار تومان به فروش می‎رسد که انتظار می‌رود با این هزینه امکانات و تعداد نصب برنامه نیز برای کاربران به مراتب افزایش پیدا کند.

این برنامه همزمان با مبعث رسول گرامی اسلام(ص) تولید و منتشر شده است و علاقه‌مندان جهت دانلود برنامه قرآنی تنزیل می‌توانند بر روی این لینک را کلیک کرده و یا در کافه بازار کلمه تنزیل را جست‌وجو کنند.
انتهای پیام
captcha