اینترنت به کمک درمان در کهگیلویه و بویراحمد می‌آید
کد خبر: 3706280
تاریخ انتشار : ۲۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۱

اینترنت به کمک درمان در کهگیلویه و بویراحمد می‌آید

گروه اجتماعی ـ رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی کهگیلویه و بویراحمد گفت: با کمک نرم افزارهای پزشکی از راه دور از نظرات متخصصان بزرگ کشور در زمان‌های مورد نیاز برای درمان بیماران استان استفاده می‌شود.

به گزارش ایکنا از کهگیلویه و بویراحمد، اورنگ ایلامی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی کهگیلویه و بویراحمد روز گذشته، 27 فروردین‌ماه اظهار داشت: نرم افزار این سامانه در کهگیلویه و بویراحمد نصب شده و از ابتدای هفته سلامت بهره برداری می‌شود.
اول تا هفتم اردیبهشت هر سال به نام هفته سلامت نامگذاری شده است.
وی افزود: با استفاده از این نرم افزار از ارجاع بیماران به استان‌های دیگر بی نیاز خواهیم شد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی کهگیلویه و بویراحمد همچنین از نصب نرم افزار نوار قلب از راه دور در این استان خبر داد و اضافه کرد: در صورتی که تکنسین اورژانس در یکی از نقاط دور افتاده نوار قلب بیمار را برای پزشکان متخصص ارسال کند، پزشک به صورت آنلاین پس از بررسی نظر کارشناسی را برای درمان ارائه می‌دهد.
ایلامی تصریح کرد: هم اکنون پایش اورژانس‌های سراسر استان از طریق نرم افزارهای هوشمند در کهگیلویه و بویراحمد در حال بهره برداری است.
وی بیان کرد: در این طرح که برای پیشگیری از سهل انگاری مورد استفاده قرار می‌گیرد در تمام 24 ساعت شبانه روز از لحظه تحویل بیمار تا تمام مراحل درمان به صورت هوشمند نظارت می‌شود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی کهگیلویه و بویراحمد ابراز کرد: همزمان با هفته سلامت 70 برنامه در این استان اجرا می‌شود.
ایلامی خاطرنشان کرد: اندازه‌گیری قند خون، چربی خون، فشار خون، قد و وزن و دادن داروهای لازم از جمله مهم‌ترین این برنامه‌هاست.
وی عنوان کرد: شعار هفته سلامت امسال نیز «پوشش همگانی سلامت، برای همه و در همه جا» است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی کهگیلویه و بویراحمد افزود: این خدمات با برپایی چادرهای سلامت و برگزاری پیاده روی‌های عمومی در نقاط مختلف کهگیلویه و بویراحمد به مردم استان ارائه خواهد شد.
ایلامی گفت: فاز نخست اتفاقات و درمانگاه‌های سرپایی بیمارستان شهید جلیل نیز در هفته سلامت افتتاح می‌شود.
وی بهره برداری از چند طرح عمرانی نظیر اورژانس‌های جاده‌ای و شهری، خانه پزشک، پایگاه سلامت همزمان با هفته سلامت امسال را از دیگر برنامه‌های پیش بینی شده در هفته سلامت امسال ذکر کرد.
یادآور می‌شود، مجموع تخت‌های موجود در بیمارستان‌های استان کهگیلویه و بویراحمد 980 تخت است که 715 مورد از آن مربوط به بیمارستان‌های دولتی و دانشگاهی است.
براساس نیازسنجی‌ها علاوه بر تخت‌های موجود 700 تخت دیگر برای خدمات رسانی بهینه در حوزه سلامت باید راه‌اندازی شود.
با بهره برداری از سه بیمارستان در حال تکمیل شامل 283 تختخوابی یاسوج، 100 تختخوابی گچساران و 32 تختخوابی باشت شمار تخت‌های بیمارستانی در استان به بیش از یک هزار تخت خواهد رسید.
بر اساس چشم‌انداز 1404 و هدفگذاری دولت دوازدهم تعداد تخت‌های بیمارستان در کشور و در مراکز استان‌ها به ازای هر هزار نفر یک و نیم تخت و در سایر شهرستان‌ها نیز به یک تخت خواهد رسید که البته استاندارد جهانی به ازای هر هزار نفر 2 و نیم تخت است.
از 234 پزشک این استان 199 نفر متخصص هستند.
استان 713 هزار نفری کهگیلویه و بویراحمد در جنوب غربی ایران قرار دارد.
منبع: ایرنا
انتهای پیام

captcha