برخی از بانوان خانه نشینی را بر یادگیری قرآن ترجیح می‌دهند
کد خبر: 3706293
تاریخ انتشار : ۲۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۶

برخی از بانوان خانه نشینی را بر یادگیری قرآن ترجیح می‌دهند

گروه فعالیت‌های قرآنی- مدیر موسسه قرآن و عترت بیت الزهرا ساوه گفت: تلاش این مؤسسه این بود که بانوان را از منازل خارج و پای کلاس قرآن بیاورد، بیشتر هم دغدغه آموزش داشتیم نه درآمدزایی اما نتیجه چندانی نگرفتیم و بانوان استقبال نکردند.

مریم صمد حسینی، مدیر مؤسسه قرآن و عترت بیت‌الزهرا ساوه، در گفت‌وگو با ایکنا از استان مرکزی گفت: بنده از پنج سالگی آموزش قرآن را آغاز کردم و در طی این سال‌ها به عنوان داور و معلم قرآن، خدمت می‌کنم، با آمیختگی زندگی بنده با قرآن و علاقه به توسعه آموزش قرآن، به فکر تأسیس مؤسسه قرآنی افتادم.
وی ادامه داد: مؤسسه بیت‌الزهرا در سال 1393 با جذب 50 قرآن‌آموز در رشته‌های روخوانی، روانخوانی و ... آغاز به کار کرد، با توجه به تعدد مؤسسات و کلاس‌های قرآنی، تلاش ما این بود که در وهله اول بانوان را از منازل خارج و پای کلاس قرآن بیاوریم چراکه بانوان در تربیت خانواده و تشویق فرزندان برای یادگیری قرآن نقش اساسی دارند.
صمد حسینی با بیان اینکه سال اول آغاز به کار مؤسسه استقبال بانوان خوب بود افزود: رفته رفته از تعداد قرآن آموزان کاسته شد و حتی در تابستان هم جمعیت قرآن آموزان چندان زیاد نیست، مهمترین مشکل مؤسسه استقبال کم بانوان از دوره‌های قرآنی است.
مدیر مؤسسه قرآن و عترت بیت‌الزهرا ساوه ادامه داد: با وجود اینکه تبلیغات زیادی داشتیم و حتی چهره به چهره اقدام به جذب مخاطب کردیم اما نتیجه چندانی نگرفتیم این مؤسسه برای درآمدزایی تأسیس نشده و بیشتر دغدغه آموزش داریم.
وی افزود: بیشتر فعالیت‌های ما به ماه رمضان خلاصه می‌شود و در حال حاضر به دلیل کم بودن تعداد شاگردان، کلاس‌ها فقط روزهای دوشنبه و چهارشنبه دایر است.
یادآور می‌شود، مؤسسه بیت الزهرا در شهرک فجر ساوه قرار دارد و علاقمندان برای اطلاع از دوره‌های این مؤسسه می‌توانند با شماره 42247721 تماس بگیرند.


انتهای پیام

captcha