برگزاری مسابقات فرهنگی و هنری دانش‎آموزی با رویکرد مهارت‌آموزی در لرستان
کد خبر: 3706362
تاریخ انتشار : ۲۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۴

برگزاری مسابقات فرهنگی و هنری دانش‎آموزی با رویکرد مهارت‌آموزی در لرستان

گروه فرهنگی ـ مرحله استانی سی وششمین دوره مسابقات فرهنگی و هنری با رویکرد مهارت‌آموزی در فروردین و اردیبهشت ۹۷ برگزار می‌شود.

برگزاری مسابقات فرهنگی و هنری دانش‎آموزی با رویکرد مهارت‌آموزی در لرستان

به گزارش ایکنا از لرستان، عنایت صادقی، رییس اداره فرهنگی و هنری اداره‌کل آموزش و پرورش لرستان امروز سه‌شنبه، 28 فروردین در جمع خبرنگاران در رابطه با سی وششمین دوره مسابقات فرهنگی و هنری دانش‌آموزی، گفت: این مسابقات در پنج رشته کلی شامل هنرهای آوایی، هنرهای نمایشی، ادبی و پژوهش، هنرهای دستی و تجسمی و فضای مجازی و قریب هفتاد گرایش برای دانش‌آموزان مقاطع متوسطه پایه‌های اول و دوم برگزار می‏شود که به تفکیک دانش‎آموزان پسر و دختر در روزهای مجزا در دو بخش حضوری و غیر حضوری در حال انجام است.
وی با اشاره به این‌که برگزیدگان اول هر رشته در مقطع متوسطه دوم به مرحله کشوری اعزام می‌شوند، گفت: مسابقات مقطع متوسطه اول در سطح استان پایان می‌یابد .
صادقی ادامه داد: از نقاط قوت استان رشته‌های تکنوازی مانند کمانچه و سرنا و هنرهای دستی مانند جاجیم و گلیم و قلم‌زنی است که همه ساله لرستان در این رشته‌ها حائز مقام شده است.
رئیس اداره فرهنگی و هنری اداره‌کل آموزش و پرورش لرستان تعداد رشته‌ها را ۷۲ گرایش، تعداد شرکت‌کنندگان مرحله آموزشگاهی را ۱۴۵ هزار نفر و مرحله استانی را هفت هزار نفر اعلام کرد.
وی محل برگزاری مسابقات استانی را سالن کانون آزادگان و مسابقات کشوری را که در مرداد ۹۷ به تفکیک جنسیت پسر و دختر برگزار خواهد شد در اردوگاه شهید باهنر تهران اعلام کرد .

انتهای پیام

captcha