«پناهی»، «هروی» و «شجاع» به قاریان صاحب اجازه قرائت اضافه شدند
کد خبر: 3706405
تاریخ انتشار : ۲۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۸

«پناهی»، «هروی» و «شجاع» به قاریان صاحب اجازه قرائت اضافه شدند

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ با برگزاری دهمین دوره تخصصی «اقراء» که طی روزهای گذشته در مشهد مقدس برگزار شد، سه نفر از قاریان کشورمان اجازه قرائت خود را از قاری مصری دریافت کردند.

«پناهی»، «هروی» و «شجاع» به قاریان صاحب اجازه قرائت از شیخ مصری اضافه شدند

به گزارش ایکنا به نقل از حوزه ارتباطات شورای عالی قرآن، دهمین دوره تخصصی اقراء طی روزهای گذشته در مشهد مقدس برگزار شد.
براساس این گزارش، دهمین دوره تخصصی اقراء به میزبانی مشهد مقدس در شامگاه روز دوشنبه بیست و هفتم فروردین‌ماه 97 در حرم مطهر رضوی و با حضور جمعی از قرآنیان این استان برگزار شد.
در ابتدای جلسه، علی قاسم‌آبادی، از قاریان ممتاز استان خراسان رضوی و نماینده شورای عالی قرآن به تلاوت آیاتی از کلام الله مجید پرداخت. پس از آن شیخ عصفور، توضیحاتی در مورد سنت اقراء و چگونگی و نحوه تلاوت و جلسات اقراء بیان کرد.
سپس مطابق جلسه إشهار، محمدجواد پناهی، سیدحمید هروی و مهدی شجاع از سوره کافرون تا انتهای قرآن، سوره مبارکه حمد و 5 آیه ابتدایی از سوره مبارکه بقره را نزد استاد، تلاوت کردند.
در این دوره که از یازدهم تا بیست و هفتم فروردین‌ماه 97 ادامه داشت، محمدجواد پناهی، سیدحمد هروی و مهدی شجاع از قاریان ممتاز کشورمان موفق به اخذ اجازه‌نامه قرائت از شیخ مصری، محمد عَصفور شدند.
با دریافت اجازه‌نامه قرائت ایشان، تعداد دریافت کنندگان اجازات به عدد 42 نفر رسید.
لازم به‌ذکر است، قرائت شیخ محمد عَصفور با 32 واسطه به حضرت رسول اکرم(ص) می‌رسد و قاریان و حافظان کشور با اقراء نزد این شیخ به این سلسله سند، متصل می‌شوند.
گفتنی است، اجرای دوره‌های تخصصی اقراء در دستور کار شورای عالی قرآن و مرکز طبع و نشر قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران می‌باشد.
در حاشیه این مراسم کارگاه آموزش مؤذنین و قاریان آستان قدس رضوی با حضور استاد مصری برگزار شد.

انتهای پیام

captcha