انتشار فراخوان دوسالانه «آیات مصور»/عید فطر؛ آخرین مهلت ارسال آثار
کد خبر: 3706429
تاریخ انتشار : ۲۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۳
بشیری خبر داد:

انتشار فراخوان دوسالانه «آیات مصور»/عید فطر؛ آخرین مهلت ارسال آثار

گروه هنر ــ دبیر هنری دوسالانه «آیات مصور» با اشاره به انتشار فراخوان این دوسالانه در دو بخش روایی و غیرروایی و موضوع ویژه که به سوره مبارکه «واقعه» اختصاص دارد گفت: آخرین مهلت ارسال آثار به این دوسالانه 26 خرداد خواهد بود.

انتشار فراخوان دوسالانه «آیات مصور»/عید فطر؛ آخرین مهلت ارسال آثار

نصیر بشیری؛ دبیر هنری دوسالانه آیات مصور در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایکنا گفت: فراخوان دوسالانه «آیات مصور» که از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان با همکاری معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار خواهد شد، به طور رسمی منتشر شده است و در همین مدت کوتاه پس از انتشار آرام آرام شاهد مشارکت خوبی از سوی جامعه هنری هستیم.

وی گفت: البته با توجه به ماهیت هنر تصویرگری انتظار نداریم بلافاصله پس از انتشار فراخوان، با فوجی از آثار هنرمندان مواجه شویم چرا که معمولاً هنرمندان اگر آثار متعددی در اختیار داشته باشند، ارزیابی آنها برای انتخاب و ارسال منتخب آنها زمانبر خواهد بود و یا ممکن است برای خلق آثار با حساسیت و وسواس زیادی روبرو باشند.

بشیری با اشاره به اینکه فراخوان به شکل عمومی و البته در سطح دانشکده‌های هنری در حال توزیع است، تصریح کرد: با توجه به اینکه مهلت ارسال آثار به این دوسالانه در فراخوان، 26 خرداد، همزمان با عیدسعید فطر اعلام شده است لذا توقع می‌رود که بیشترین حجم ارسال آثار را در خرداماه سال جاری شاهد باشیم.

وی در پاسخ به این پرسش که چون دوسالانه در دو بخش روایی و غیرروایی برگزار می‌شود لذا توقع شما این است که بیشتر شاهد ارسال آثار در بخش روایی باشید و یا غیرروایی گفت: بخش عمده‌ای از آثار تصویرگری مرتبط با تصویرسازی کتاب‌های کودکان و نوجوانان است و در نتیجه از آنجا که تصاویر در خدمت روایت داستانی کتاب‌هاست لذا آثار مربوط به تصویرگری کودک و نوجوان غالباً روایی خواهد بود اما از آنجا که در دبیرخانه این دوسالانه محدودیت سنی برای مخاطبان آثار هنری در نظر گرفته نشده است در نتیجه در بخش نوجوان و بزرگسال، آثاری که انتظار داریم به دبیرخانه واصل شود اغلب غیرروایی خواهند بود؛ ضمناً باید اشاره به این مسئله داشته باشم که موضوع ویژه این دوره دوسالانه «آیات مصور» سوره مبارکه واقعه است که در این راستا نیز ما انتظار ارسال آثار چشمگیر از سوی جامعه هنرمندان تصویرگر را داریم.

دبیر هنری دوسالانه آیات مصور در ادامه افزود: یک هفته پس از پایان مهلت فراخوان ارسال آثار، داوری آثار به شکل فیزیکی از سوی هیئت داوران متشکل از علی‌اکبر صادقی، کوروش پارسانژاد و هدا حدادی آغاز خواهد شد اما باید به این نکته توجه داشته باشیم که ارسال آثار به شکل پستی نخواهد بود و تنها راه ارسال آثار از طریق مجازی و به شکل دیجیتالی خواهد بود.

وی تأکید کرد: چون از روز نخست برنامه‌ریزی ما براساس ارسال آثار از طریق فضای مجازی و عمدتاً با رجوع به شبکه‌های اجتماعی صورت گرفته است لذا با توجه به محدودیت‌هایی که در زمینه فعالیت در این شبکه‌ها و از جمله تلگرام و اینستاگرام، ایجاد شده و البته هنوز معلوم نیست تا چه حدی پیش برود و ممکن است برای هنرمندان ایجاد اشکال نماید در نتیجه دبیرخانه دوسالانه در آینده نزدیک شاید مجبور شود به جایگزینی یکی از شبکه‌های پیام‌رسان داخلی به منظور ارسال آثار اقدام نماید.

بشیری در ادامه گفت: مراسم اختتامیه و تقدیر از برگزیدگان این دوسالانه 20 تیر در همدان برگزار خواهد شد و بلافاصله آئین افتتاحیه نمایشگاهی از آثار منتخب را خواهیم داشت که این نمایشگاه به مدت 10 روز در همدان دایر خواهد بود.

وی در پایان گفت: مقرر شده است بلافاصله پس از اتمام نمایشگاه در همدان، با هماهنگی‌های صورت گرفته از سوی معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، نمایشگاه آثار منتخب در تهران نیز گشایش یابد.

انتهای پیام

 

captcha