گستره هنر موجب اثرگذاری انقلاب در تاریخ بیشتر می شود
کد خبر: 3706454
تاریخ انتشار : ۲۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۸
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گیلان:

گستره هنر موجب اثرگذاری انقلاب در تاریخ بیشتر می شود

گروه اجتماعی- محمدی خاطرنشان کرد: هرچه گستره هنر در انقلاب بیشتر باشد اثرگذاری آن انقلاب در تاریخ بیشتر است.

به گزارش ایکنا از گیلان، کیوان محمدی، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان گیلان عصر روز گذشته، 27 فروردین در مراسم رونمایی از 21 عنوان کتاب حوزه هنری استان که در سالن اجتماعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی برگزار شد، با اشاره به اهمیت کتاب در اسلام، گفت: معجزه اصلی پیامبر اسلام(ص) کتاب بود و این رویکرد فرهنگی اسلامی را ابتدا نشان می‌دهد و آن کسی که این فرهنگ را نیافته اسلام را به درستی نشناخته است.

وی با بیان اینکه هر انقلابی فرهنگ خاص و ظرافت‌های خاص خودش را دارد، اظهار کرد: ماندگاری انقلاب‌ها به اثرگذاری آثاری است که پس از آن انقلاب به دست می آید.

گستره هنر موجب اثرگذاری انقلاب در تاریخ بیشتر می شود

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گیلان خاطرنشان کرد: هرچه گستره هنر در انقلاب بیشتر باشد اثرگذاری آن انقلاب در تاریخ بیشتر است.

این مقام مسئول، با بیان اینکه گیلان از وجود هنرمندان متشخص و نخبه زیادی بهره مند است، گفت: حوزه هنری استان اقدامات خوبی در این راستا انجام داده و توانسته از امکانات خود در زمینه تولیدات فرهنگی استفاده کند.

محمدی با بیان اینکه انسان همواره به کتاب نیازمند است، عنوان کرد: علیرغم تعداد روزافزون رسانه‌ها در دنیا هیچ چیز جای کتاب را پر نمی‌کند و ماندگاری، اثرگذاری و عمقی که کتاب ایجاد می کند هیچ یک از رسانه های دیجیتالی نمی‌توانند به آن دست یابند.

وی خاطرنشان کرد: میزان فرهنگی بودن یک فرد را می‌توان با حضور شخص در کتابخانه‌ها و نمایشگاه‌های کتاب سنجید. با مشاهده کسی که ادعای فرهیخته بودن می‌کند، اما با حضور در کتابخانه بیگانه است، باید علامت سوال در مورد ادعایش در ذهن ما ایجاد شود.

به گزارش ایکنا، به مناسبت هفته هنر انقلاب اسلامی از 21 عنوان کتاب و محصول هنری در رشت رونمایی شد.

انتهای پیام

captcha