رونمایی از 21 عنوان کتاب حوزه هنری گیلان
کد خبر: 3706461
تاریخ انتشار : ۲۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۶
همزمان با هفته هنر انقلاب صورت گرفت؛

رونمایی از 21 عنوان کتاب حوزه هنری گیلان

گروه اجتماعی- همزمان با هفته هنر انقلاب اسلامی از 21 عنوان کتاب حوزه هنری در سالن اجتماعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان رونمایی شد.

به گزارش ایکنا از گیلان، غلامرضا قاسمی، رئیس حوزه هنری استان گیلان عصر روز گذشته، 27 فروردین در مراسم رونمایی از 21 عنوان کتاب حوزه هنری که در سالن اجتماعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان برگزار شد، با گرامیداشت هفته فرهنگ و هنر انقلاب اسلامی و یاد و خاطره شهید مرتضی آوینی، گفت: آنچه که در عالم انسانی می‌گذرد پس از تولد تاریخی می‌شود. هر پدیده تاریخی مانند غنچه‌ای است که رفته رفته باز می‌شود و رنگ و عطر آن بهتر دیده و شنیده خواهد شد.

وی به سه اثر کارایی، اثربخشی و بهره‌وری در فرهنگ هنر اشاره کرد و افزود: بهره‌وری مفهومی جامع و به معنای کارایی و اثربخشی است. در واقع بهره‌وری نگرشی واقع گرایانه به کار و زندگی و فرهنگ است.

رونمایی از 21 عنوان کتاب حوزه هنری گیلان

رئیس حوزه هنری گیلان خاطرنشان کرد: انسان زاده شتاب است، اما با شتاب، ناخودآگاه از عمق و دقت و وسعت انسانی ما کاسته می‌شود.

قاسمی به پیشرفت تکنولوژی و سرعت رسانه‌ها اشاره کرد و متذکر شد: ماهیت تمدن معاصر و دوره‌ای که ما در آن زندگی می‌کنیم شتاب است که بخش عمده‌ای از توانایی بشر معطوف به این موضوع می شود.

مسئول فرهنگی گیلان، با اشاره به اینکه هنر ابزاری ماندگار تلقی می‌شود، تصریح کرد: زبان هنر لطیف و تاثیرگذار است و باید از آن بهره برد.

وی با اشاره به گسترش فرهنگ در جامعه، اضافه کرد: شتاب تغییرات در حوزه فرهنگ فزاینده است.

قاسمی با اشاره به تولید آثار فاخر هنری و فرهنگی در گیلان طی سال های اخیر، خاطرنشان کرد: 165 عنوان کتاب، 40 آلبوم موسیقی، 180 اجرای نمایش و 4 هزار دقیقه موسیقی در استان تولید شده است.

انتهای پیام

captcha