تعداد حافظان قرآن امسال در اردبیل به ۸ هزار نفر می رسد
کد خبر: 3706465
تاریخ انتشار : ۲۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۰

تعداد حافظان قرآن امسال در اردبیل به ۸ هزار نفر می رسد

گروه فعالیت های قرآنی- رئیس اداره امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل گفت: در سال گذشته ۶ هزار حافظ قرآن در سطح استان تربیت شده که امسال نیز این برنامه تداوم داشته و تا پایان امسال این تعداد به هشت هزار حافظ افزایش می‌یابد.

به گزارش ایکنا از اردبیل، حجت‌الاسلام رضا هژبری، رئیس اداره امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل، روزگذشته 27 فروردین ماه در جلسه بررسی برنامه‌های ترویج قرآن در اردبیل تصریح کرد: یکی از کارآمدترین راه‌ها برای مقابله با نکات منفی فناوری اطلاعات در فضای مجازی تربیت افراد براساس اخلاق اسلامی و دینی است چرا که با این امر افراد از درون کنترل می‌شوند و زمینه برای کاهش آسیب‌های این حوزه فراهم می‌شود.
وی با اشاره به رعایت اصل تقوامحوری در استفاده از فضای مجازی تصریح کرد: با تربیت اسلامی و دینی، افراد از درون کنترل شده و التزام قلبی پیدا می‌کنند که به طرف کارها یا موارد ناشایست نروند و این امر از مهمترین رویکردها در زمینه کاهش آسیب‌ها در جامعه به ویژه آثار منفی و آسیب‌های فضای مجازی است.
رئیس اداره امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل افزود: به عبارتی خدای فضای حقیقی همان خدای فضای مجازی است قرآن کریم می‌فرماید خدایی که در جهان حقیقی بر اعمال ما نظارت دارد در فضای مجازی هم نظارت دارد.
هژبری بیان کرد: در استفاده از فضای مجازی نباید به حدس و گمان اکتفا کرد و پخش اخبار نیز بدون تحقیق آن جایز نیست چرا که هر محتوایی باید به اهلش گفته شود و انتظار می‌رود این امر مورد توجه قرار گیرد.
وی با بیان اینکه اینترنت در جامعه ما هنوز به دلیل تأخیر فرهنگی میان کاربران، کارکردهای اصلی و مهم خود را به دست نیاورده است، گفت: وظیفه نخبگان و آگاهان به اینترنت و دل‌سوزان فرهنگ اسلامی و انقلاب این است که به کمک رسانه‌ها یا تألیف و ترجمه کتاب‌های کارآمد و به روز در این راه، چگونگی استفاده درست از این فضا را آموزش دهند.
رئیس اداره امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل تربیت حافظان قرآنی را راهکاری مهم در راستای تعالی جامعه و کاهش آسیب‌ها دانست و اظهار کرد: در سال گذشته 6 هزار حافظ قرآن در سطح استان تربیت شده که امسال نیز این برنامه تداوم داشته و تلاش می‌کنیم تا این تعداد را به هشت هزار حافظ افزایش دهیم.
انتهای پیام

captcha