لزوم فرهنگ سازی در زمینه استفاده صحیح از فضای مجازی
کد خبر: 3706484
تاریخ انتشار : ۲۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۷

لزوم فرهنگ سازی در زمینه استفاده صحیح از فضای مجازی

گروه اجتماعی - معاونت اجرایی دانشگاه پیام نور ارومیه بر لزوم فرهنگ سازی در زمینه استفاده صحیح از فضای مجازی در جامعه تاکید کرد.

به گزارش ایکنا از آذربایجان غربی کمال باقرزاده معاونت اجرایی دانشگاه پیام نور ارومیه صبح امروز در نشست علمی تخصصی فضای مجازی و چالش های نهاد خانواده که در سالن اجتماعات دانشگاه پیام نور ارومیه برگزار شد، بیان کرد : هر ابزار و امکاناتی که وارد کشوری می شود باید قبل از ورود در خصوص استفاده از آن فرهنگ سازی های لازم صورت گیرد تا موجب آسیب در جامعه نشود.
وی افزود : متاسفانه در کشور ما اول ابزار و امکانات و برنامه های مختلف در فضای مجازی وارد می شوند و بعد که آسیب جدی به جوانان و خانواده ها وارد شد به فکر یافتن راهکار برای مقابله با آن می افتیم.
وی اظهار کرد : ادبیات فضای مجازی حدود 12 سال است وارد کشورمان شده است و ما در خصوص اقدامات لازم برای استفاده صحیح از این دهکده جهانی کوتاهی و اهمال کرده ایم.
باقرزاده با اشاره به اینکه فضای مجازی تاثیر بسیار جدی و عمیقی بر بنیان خانواده و جوامع دارد، خاطرنشان کرد : مهم ترین بخش هر جامعه ای خانواده است و اگر بنیان خانواده ها سست شود مشکلات جدی و آسیب های اجتماعی فراوانی را شاهد خواهیم بود.
معاونت اجرایی دانشگاه پیام نور ارومیه گفت : بنا به فرموده مقام معظم رهبری دانشگاه ها خواستگاه جوانان است و باید در خصوص معضل جدی جامعه امروز که فضای مجازی است همایش های تخصصی بیشتر اجرا شده و راهکارهای علمی و عملی به جوانان ارائه شود.
انتهای پیام

captcha