نبی مکرم اسلام(ص) بهترین الگو برای آموختن تعالیم معنوی و اخلاقی است
کد خبر: 3706505
تاریخ انتشار : ۲۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۳

نبی مکرم اسلام(ص) بهترین الگو برای آموختن تعالیم معنوی و اخلاقی است

گروه اجتماعی- کارشناس امور قرآنی اداره تبلیغات اسلامی شهرستان دهگلان با اشاره به اینکه شخصیت پیامبر اعظم (ص)، الگو و اسوه کامل بشریت است، گفت: نبی مکرم اسلام (ص) بهترین الگو برای آموختن تعالیم معنوی و اخلاقی است.

حجت‌الاسلام حسین ورمقانی، کارشناس امور قرآنی اداره تبلیغات اسلامی شهرستان دهگلان در گفت‌وگو با ایکنا از کردستان با تأکید بر اینکه رسول اکرم (ص) کامل‌ترین انسان و سالار همه پیامبران است، اظهار کرد: در عظمت پیامبر اسلام (ص) همین بس که خداوند متعال در قرآن‌کریم آن حضرت را با«یا ایها الرسول» و «یا ایها النبى» مورد خطاب قرار داده و او را به‌عنوان الگویی براى همه جهانیان معرفى می‌کند.
وی با اشاره به اینکه شخصیت پیامبر اعظم(ص)، الگو و اسوه کامل بشریت است، افزود: نبی مکرم اسلام (ص) بهترین الگو برای آموختن تعالیم معنوی و اخلاقی است.
حجت‌الاسلام ورمقانی با بیان اینکه شخصیت پیامبر اعظم(ص) دارای ابعاد وسیع و والایی است، بیان کرد: قرآن، پیامبر (ص) را اسوه و الگویی معرفی می‌کند که پیروی از او سعادت دنیا و آخرت را به همراه دارد که برای رسیدن به این سعادت باید در همه زمینه‌ها ایشان را الگو قرار داد.
وی با تاکید بر اینکه متاسفانه جوامع اسلامی به خوبی نتوانسته‌ است از وجود نازنین نبی مکرم اسلام (ص) بهره کافی را ببرد، عنوان کرد: رهرو واقعی پیامبر گرامی اسلام(ص) باید در کاربردی کردن فضیلت‌های اخلاقی پیامبر در خود و جامعه و نیز ترویج سیره عملی پیامبر در سطح جامعه تلاش کند.
کارشناس امور قرآنی اداره تبلیغات اسلامی شهرستان دهگلان اعلام کرد: پیامبر اعظم(ص) نیز آخرین فرستاده و رسول خداست که برای هدایت بشر آمده است، لذا تنها پیامبر مسلمانان نبوده و نمی باشد بلکه پیامبر جهانیان است و رسالتش هدایت تمامی انسانهاست پس در حقیقت الگو و سرمشقی برای جهانیان است.
وی با تاکید بر اینکه زندگانی گهربار پیامبر اکرم (ص)، سرشار از معنویت، صفا، عاطفه و مهرورزی بود، یادآور شد: در بعد اخلاق و آداب زندگانیفردی ـ معنوی؛ آن حضرت نمونه کامل انسانی از لحاظ ایمان، تقوی، پرهیزکاری، قناعت، نیکوکاری و نیک خلقی، جوانمردی و مردانگی، عنصر گذشت و فداکاری و. .. است.
انتهای پیام

captcha