معرفی نمایندگان چهار کشور به مسابقات قرآن تهران
کد خبر: 3706570
تاریخ انتشار : ۲۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۲

معرفی نمایندگان چهار کشور به مسابقات قرآن تهران

گروه بین‌الملل – رایزنان فرهنگی ایران در بنگلادش، پاکستان، تایلند و میانمار نمایندگان این کشورها را به مسئولان سی‌و‌پنجمین مسابقات بین‌المللی قرآن کریم سازمان اوقاف و امور خیریه معرفی کردند.

معرفی نمایندگان چهار کشور به مسابقات قرآن تهرانبه گزارش ایکنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی؛ در راستای همکاری‌های مستمر امور قرآنی میان ایران و بنگلادش، امسال نیز همچون سال‌های گذشته، به همت رایزنی فرهنگی ایران حافظان و قاریان منتخب از بنگلادش در سی‌وپنجمین دوره مسابقات بین‌المللی حفظ و قرائت قرآن کریم در تهران شرکت خواهند كرد.

در این دوره از مسابقات پنج حافظ و قاری قرآن از بنگلادش شامل یک بانوی حافظ قرآن به همراه دو قاری بینا و روشندل (مرد) و دو حافظ بینا و روشندل (مرد) كه از طریق مسابقات داخلی بنگلادش انتخاب شده‌اند، به سازمان اوقاف ایران معرفی شده‌اند.

این قاریان و حافظان قرآن كریم، در چارچوب تعامل رایزنی فرهنگی ایران با بنیاد اسلامی بنگلادش و از طریق برگزاری مسابقات سراسری توسط هیأت داوران انتخاب و معرفی شده‌اند.

همچنین به همت رایزنی فرهنگی ایران در پاکستان، قاریان و حافظان ممتاز به همراه یک داور بین‌المللی از پاکستان در مسابقات بین‌المللی قرآن کریم در تهران شرکت خواهند کرد.

قاری سید بزرگ شاه الازهری، خطیب سابق مجلس ملی و سنای پاكستان و داور شهیر مسابقات قرآن كریم و حافظ محمد ایوب، حافظ قرآن کریم در آستانه عزیمت برای  شرکت در سی‌وپنجمین مسابقات بین‌المللی قرآن كریم تهران با محمدرضا كاكا، سرپرست رایزنی فرهنگی کشورمان در پاكستان دیدار و گفت‌وگو کردند.

محمدرضا كاكا در این دیدار توسل به  قرآن و عشق به رسول اكرم(ص) و ائمه اطهار(ع) را از اشتراکات دینی دو ملت ایران و پاکستان خواند.

معرفی نمایندگان چهار کشور به مسابقات قرآن تهراندیدار نمایندگان پاکستان در مسابقات قرآن اوقاف با رایزن فرهنگی ایران در پاکستان

بزرگ شاه الازهری، داور بین‌المللی مسابقات قرآن کریم هم از تلاش‌های رایزنی فرهنگی ایران در انتخاب داور، قاری و حافظ از سراسر پاكستان برای شرکت در مسابقات بین‌المللی قرآن كریم تهران تقدیر كرد و گفت: حسن انتخاب قاریان و حافظان و داوران با نظر داشتن تفاوت‌های ایالتی و قومی از ایالات مختلف كشور بسیار ارزنده و حكیمانه بوده است و این موضوع مؤید شناخت مسئولان ایران از کشور پاکستان و عشق و علاقه مردم به قرآن است.

همچنین در این دیدار در خصوص موضوعات مربوط به قاریان و حضور آنان در مسابقات بین‌المللی قرآن گفت‌وگو و اطلاعات لازم در این زمینه به طور مکتوب تقدیم متسابقین شد.

بنا بر این گزارش، دو تن از قاریان ممتاز تایلند و میانمار نیز در مسابقات بین‌المللی قرآن کریم در تهران شرکت خواهند کرد. محمد علوی، از قاریان ممتاز تایلند و کیاو اوو، از قاریان میانمار، امروز (28 فروردین‌ماه) عازم کشورمان شده‌اند.

گفتنی است، سی‌و‌پنجمین مسابقات بین‌المللی قرآن کریم از ۳۰ فروردین‌ماه سال جاری با شعار «یک کتاب، یک امت» در مصلای امام خمینی(ره) در تهران آغاز می‌شود و تا ششم اردیبهشت ادامه دارد.

انتهای پیام

captcha