«فهیم»؛ مؤسسه‌ای برای تمامی سنین/ نبود هزینه کافی جهت اطلا‌ع‌رسانی و جذب حداقلی قرآن‌آموزان + عکس
کد خبر: 3706573
تاریخ انتشار : ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۴

«فهیم»؛ مؤسسه‌ای برای تمامی سنین/ نبود هزینه کافی جهت اطلا‌ع‌رسانی و جذب حداقلی قرآن‌آموزان + عکس

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد ــ مؤسسه قرآنی فهیم، از معدود مؤسسات قرآنی شرق تهران است که برای تمام سنین‌ کلاس‌های آموزشی قرائت و مفاهیم قرآن برگزار می‌کند، اما به‌دلیل عدم توانایی مالی در انجام تبلیغات، نتوانسته قرآن‌آموز زیادی را جذب کند.

مؤسسه فهیم

منطقه‌ 8 استان تهران‌ با داشتن ظرفیت‌های مناسب و خوبی که برای کشف و پرورش استعدادهای قرآنی دارد اما، با کمبود مؤسسات و خانه‌های قرآنی مردم‌‌نهاد روبه‌رو است که در این میان تنها مؤسسه قرآنی ـ فرهنگی «فهیم» است که به‌عنوان یکی از فعالترین مؤسسات قرآنی این منطقه فعالیت ‌و  توانسته با برنامه‌های متنوع قرآنی قرآن‌آموزان زیادی را جذب کند و آن‌ها را تحت پوشش خود داشته باشد، اما چیزی که در این میان برای مؤسسه فهیم و متولیانش ایجاد مشکل کرده، بحث حمایت‌های مالی سازمان‌ها و نهادهای قرآنی است، زیرا به گفته مدیر این مؤسسه، تاکنون حمایتی از سوی نهادهای مربوط در‌خور شأن قرآن از این مؤسسه نشده است.

در همین زمینه فاطمه حسینی، مدیر مؤسسه فهیم در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا، با اشاره به کمبود امکانات مناسب برای تبلیغ و اطلاع‌رسانی برنامه‌ها و کلاس‌های مؤسسه گفت: درست است که جایگاه مناسبی برای تربیت قرآن‌آموزان منطقه 8 داریم، اما عدم حمایت نهادهای مربوطه برای معرفی و تبلیغات مؤسسه باعث شده تا علاقه‌مندان به یادگیری علوم قرآنی، نتوانند به مؤسسه دسترسی داشته باشند.

وی افزود: توانایی ما برای انجام تبلیغات نهایتاً به چاپ تراکت و تبلیغات در فضای مجازی خلاصه می‌شود و برای معرفی مؤسسه، به همکاری نهاد‌های مختلف نظیر شهرداری و آموزش‌وپرورش برای به معرض نمایش درآمدن فعالیت‌های مؤسسه نیازمندیم، چراکه به‌عنوان مثال؛ نصب بنر بر روی بیلبورد که می‌تواند معرفی خوبی برای برنامه‌های قرآنی ما باشد، هزینه‌ای زیادی را دربردارد که همین هزینه برای نهادهای متولی مقدار ناچیزی است.

این فعال قرآنی به تنوع کلاس‌های آموزش قرآن در مؤسسه‌ فهیم برای تمام سنین اشاره کرد و گفت: ما آمادگی کامل برای برگزاری کلاس‌های آموزشی قرائت و مفاهیم قرآن در سطوح مختلف و دوره‌های تربیت مربی قرآن، برای بانوان و آقایان را داریم، اما به‌دلیل شناخته نشدن مؤسسه، مراجعه‌کنندگان محدود و برای تشکیل کلاس به حد نصاب نمی‌رسند.

فاطمه حسینی

وی درباره حمایت سازمان‌های قرآنی مربوط از مؤسسه فهیم، گفت: سازمان‌‌ها و نهادهای مربوطه از ما خواستند تا برای دریافت بودجه و حمایت مؤسسه را به مدرسه قرآن تغییر وضعیت دهیم که ما هم در همین راستا مدرسه قرآن را راه‌اندازی و به کارمان ادامه دادیم ولی الان و پس از 2 سال فعالیت این مدرسه هیچ گونه حمایتی از دستگاه‌های مربوطه از ما نشده است.

حسینی با اشاره به هزینه‌های بالای اجاره‌ محل مؤسسه گفت: سال‌هاست که به‌خاطر علاقه‌مندی به قرآن، مشکلات عدیده مالی را تحمل کرده و حتی برای برپا نگه داشتن کلاس‌های قرآنی از درآمد شخصی خود بهره‌ برده تا شرمنده قرآن نشوم، اما برگزاری کلاس‌ها، هزینه‌های مربوط به خود را دارد و این انتظار را از نهادهای قرآنی و شهری داریم تا حداقل با معرفی مؤسسه به اهالی منطقه، افراد بیشتری از برنامه‌های قرآنی بهرمند شوند.

مؤسسه قرآنی فهیم، با برگزاری کلاس‌های آموزشی مفاهیم و قرائت قرآن در سطوح روخوانی‌ و روانخوانی، فصیح‌خوانی، تجوید مقدماتی و پیشرفته، صوت‌ و لحن، اذان و دوره‌های تربیت مربی قرآن‌ کریم، برای خواهران و برادران در سنین مختلف، پذیرای علاقه‌مندان به علوم قرآنی است.

یادآور می‌شود، علاقه‌مندان می‌توانند برای اطلاع از برنامه‌های مؤسسه فهیم به آدرس نارمک، میدان نبوت، خیابان جانبازان شرقی، خیابان مصطفوی، خیابان آیتی(ضلع غربی میدان 32)، پلاک7 مراجعه کنند و یا با شماره تلفن 77922611 تماس حاصل کنند.

انتهای پیام

captcha