تحقق گفتمان حوزه و دانشگاه با برپایی محافل تخصصی علمی
کد خبر: 3706576
تاریخ انتشار : ۲۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۳
نظام دوست تأکید کرد:

تحقق گفتمان حوزه و دانشگاه با برپایی محافل تخصصی علمی

گروه معارف- رئیس جهاد دانشگاهی استان مرکزی در مراسم رونمایی از کتاب جنین شناسی فقهی گفت: برگزاری محافل علمی تخصصی مانند مراسم رونمایی از کتاب جنین شناسی فقهی آنهم با حضور اساتید صاحب نظر، زمینه تحقق گفتمان علمی نخبگان حوزه علمیه و دانشگاه را فراهم می‌آورد.

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، کتاب «جنین شناسی فقهی؛ کاوشی در موضوع شناسی و احکام فقهی جنین بر اساس مبانی فقه جعفری و اجتهاد جواهری» تألیف حجت‌الاسلام دکتر سعید حسنی، پژوهشگر علوم اسلامی، امروز 28 فروردین ماه با حضور، دکتر نظام دوست، رئیس جهاد دانشگاهی استان، دکتر ملک سلیمانی، عضو هیئت علمی گروه زیست شناسی دانشگاه اراک، حجت‌الاسلام مهدی ایمانی مقدم، رئیس دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان، حجت‌الاسلام علیرضا اسفندیاری، مدیر حوزه علمیه حاج محمد ابراهیم خوانساری اراک و جمعی از مدیران استانی و اساتید حوزه علمیه و دانشگاه در ساختمان مرکزی جهاد دانشگاهی استان مرکزی رونمایی ‌شد.
به گزارش ایکنا، جعفر نظام دوست، رئیس جهاد دانشگاهی استان مرکزی، در این مراسم گفت: جهاد دانشگاهی در راستای توسعه علم و فرهنگ، قدم‌های مثبت و خوبی برداشته است و این راه را ادامه خواهد داد، یکی از فعالیت‌های جهاد دانشگاهی در کنار فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی، کار فرهنگی است.
وی ادامه داد: در حوزه فرهنگی در کنار خدمات رسانه‌ای، قرآنی، افکارسنجی و دانشجویی، بحث انتشار کتاب را دنبال می‌کند چنانچه در شرایط سخت چاپ کتاب، جهاد دانشگاهی این توفیق را داشت که در سال 96 بیش از 20 عنوان کتاب را با محوریت علمی و آموزشی چاپ کند و البته خدمات این نهاد انقلابی در زمینه‌های مختلف علمی و فرهنگی نتیجه تلاش اعضای متخصص جهاد دانشگاهی است.
رئیس جهاد دانشگاهی استان مرکزی تصریح کرد: همچنین در راستای رفع نیاز روز کشور و استان، مرکز درمان ناباروری را از سال 92 راه‌اندازی کردیم این مرکز مجهزترین مرکز درمان ناباروری غرب کشور است، در حوزه پژوهش نیز با حضور اعضای هیئت علمی در حوزه‌های مختلف به ویژه با توجه به نیاز روز و تأکیدات رهبری، در زمینه اجتماعی فعالیت داریم.
رئیس جهاد دانشگاهی استان مرکزی ادامه داد: در زمینه آموزشی نیز علاوه بر آموزش‌های تخصصی کوتاه مدت که ساز و کار خاص خودش را دارد، دانشگاه علمی کاربردی جهاد دانشگاهی هر ساله در حدود 20 رشته دانشگاهی، در دو مقطع کاردانی و کارشناسی دانشجو می‌پذیرد.
وی افزود: در زمینه نیاز روز جامعه از جمله اشتغال دانش آموختگان و تجاری سازی فناوری مانند مراکز رشد واحدهای فناور نیز جهاد دانشگاهی پیشرو است و متناسب با نیاز جامه کار می‌کند.
نظام دوست در پایان تأکید کرد: برگزاری محافل علمی تخصصی مانند مراسم رونمایی از کتاب جنین شناسی فقهی آنهم با حضور اساتید صاحب نظر، زمینه تحقق گفتمان علمی نخبگان حوزه علمیه و دانشگاه را فراهم می‌آورد.
انتهای پیام

captcha