اجرای برنامه‌های اعیاد شعبانیه در شهرستان مرزی و تلفیقی تربت‌جام
کد خبر: 3706613
تاریخ انتشار : ۲۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۴

اجرای برنامه‌های اعیاد شعبانیه در شهرستان مرزی و تلفیقی تربت‌جام

اجرای برنامه‌های اعیاد شعبانیه در شهرستان مرزی و تلفیقی تربت‌جام گروه شهرستان‌ها- امسال در شهرستان مرزی و تلفیقی تربت‌جام، ۲۴۰ مراسم در روستا‌های شهرستان تربت‌جام و ۱۵ برنامه محوری در شهر‌های این شهرستان در ایام اعیاد شعبانیه برگزار می‌شود.

هاشم بهرامی‌نیا، دبیر ستاد ساماندهی شئونات فرهنگی در مناسبت‌های دینی تربت‌جام در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی، به اهمیت برگزاری برنامه‌های اعیاد شعبانیه اشاره کرد و گفت: برنامه‌ریزی مراسم ماه شعبان که جزو ماه‌هایی است که شادی اهل بیت پیامبر(ص) را در بر دارد از مسائل مهمی است که در شهرستان تقریبی و وحدتی تربت‌جام باید مدنظر قرار گیرد.
وی ادامه داد: در این راستا نقش تشکل‌های اینی و مردمی پررنگ و مشهود است؛ به‌همین منظور برای استفاده مطلوب و بهتر از برنامه‌ها، جلساتی درباره این موضوع برگزارشده است.

وی از برگزاری ۱۵ مراسم محوری شهر‌های تابعه تربت‌جام و ۲۴۰ مراسم در روستا‌های این شهرستان در اعیاد شعبانیه خبر داد و افزود: مراسم محوری سوم شعبان، سالروز میلاد باسعادت امام حسین(ع) و روز پاسدار در مسجد امام حسین(ع)، مسجد و هیئت حسینی، مسجد ۱۴ معصوم(ع) شهر تربت‌جام و مساجد جامع شهر مرزی صالح‌آباد و نصرآباد برگزار می‌شود.
بهرامی‌نیا
بهرامی‌نیا به برگزاری مراسم محوری سالروز میلاد امام سجاد(ع) در هیئت امام سجاد تربت‌جام و مساجد جامع صالح‌آباد و نصرآباد اشاره کرد و افزود: این مراسم  در هیئت ابوالفضلی(ع) شهر تربت‌جام و مساجد جامع صالح‌آباد و نصرآباد برنامه‌ریزی‌ شده است.
وی به برنامه‌های نیمه شعبان اشاره کرد و گفت: مراسم محوری میلاد امام زمان(عج) در مسجد و حوزه علمیه مهدیه به مدت دو شب و در مساجد قائم آل محمد(ص) صالح‌آباد و مسجد قائم آل محمد(ص) نصرآباد پیش‌بینی‌شده است.

این مسئول فرهنگی و تبلیغی اداره‌کل تبلیغات اسلامی تربت‌جام در ادامه از اعزام ۳۰ مبلغ و مبلغه و برگزاری تعداد ۲۰۰ گفتمان دینی و پاسخ به شبهات دینی در مساجد شهر و روستا‌های شهرستان در ایام ماه شعبان خبر داد و بیان کرد: ۶۰ جشن ویژه بانوان در طول ماه شعبان و ۵۰ گفتمان خاص ویژه بانوان در این ایام برگزار می‌شود.
وی ادامه داد: در شهرستان تربت‌جام ۸۰ روحانی با همکاری ۵۰ مبلغه دینی اقامه نماز جماعت، ترویج فرهنگ و سیره اهل‌بیت(ع) و برگزاری جلسات دینی و قرآنی را پیگیری می‌کنند.
بهرامی‌نیا فضاسازی و تبلیغات محیطی این ایام را از دیگر برنامه‌های این ستاد برشمرد و افزود: فضاسازی‌های شهری و تبلیغات، توسط شهرداری و با همکاری نهادها، دستگاه‌ها و تشکل‌های دینی و مردمی صورت می‌گیرد.

انتهای پیام

captcha