مانور مسابقات بین‌المللی قرآن برگزار شد
کد خبر: 3706617
تاریخ انتشار : ۲۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۲:۲۱

مانور مسابقات بین‌المللی قرآن برگزار شد

گروه مسابقات ــ مانور سی و پنجمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن جمهوری اسلامی ایران عصر امروز 28 فروردین ماه در مصلی امام خمینی(ره) و با حضور مسئولان برگزاری مسابقات و جمعی از مردم برگزار شد.

مانور مسابقات بین المللی قرآن برگزار شد

به گزارش ایکنا، مانور سی و پنجمین دوره مسابقات بین المللی قرآن جمهوری اسلامی ایران، بعدازظهر امروز 28 فروردین ماه در مصلای بزرگ امام خمینی(ره) با حضور جمعی از مسئولان برگزار کننده مسابقات و اقشار مختلف مردم برگزار شد.
در ابتدای این مراسم جعفر فردی، قاری بین المللی کشورمان به تلاوت آیاتی از کلام الله مجید پرداخت و پس از آن نیز صابر خراسانی، شاعر اهل بیت عصمت و طهارت به اجرای شعرخوانی پرداخت.
در بخش دیگری از اين مراسم تعدادی از اعضای گروه تواشیح محمد رسول الله(ص) تهران بزرگ با حضور در جایگاه به اجرای برنامه پرداختند که مورد توجه حاضران در سالن قرار گرفت.
سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین مسعود عالی، از سخنرانان مذهبی، بخش دیگری از این مراسم بود.
وی در صحبت‌های خود در این مراسم، به بعثت پیامبر اکرم(ص) اشاره کرد و گفت: ایام مبعث بزرگ‌ترین واردات و دریافت‌ها برای پیامبر(ص) اتفاق افتاد. حقایقی اتفاق افتاد که اگر پیامبر(ص) نبود، برای همیشه مکتوم می‌ماند و هیچ‌گاه فاش نمی‌شد. پیامبر(ص) از آسمان این معارف را دریافت کردند و آن را به زمین آوردند. در واقع وجود پیامبر(ص) سنگین‌ترین معارف را از خداوند متعال دریافت کردند و آن را به صورت آسان به مردم عرضه کرد.
وی با اشاره به این موضوع که در روایات متعددی بیان شده است که «پیامبر(ص) هیچگاه به اندازه عقل خود با مردم سخن نگفتند»، افزود: در برابر پیامبر اکرم(ص) همه بیسواد و اُمی هستند. یکی از مراجع عالیقدر جهان تشیع می فرمود که انبیای الهی همه در برابر پیامبر(ص) امی هستند و به تعبیر امام صادق(ع) تمام انبیای الهی در عالم ارواح شاگردان پیامبر بوده و درس توحید خوانده‌اند.
حجت‌الاسلام عالی با تأکید بر اینکه وجود پیغمبر(ص) بالاترین و برترین اسرار را از خداوند متعال گرفت، تصریح کرد: یکی از این موارد معراج است، این سفرنامه عظیم که در دو جای قرآن در مورد آن سخن به میان آمده است، بسیار خواندنی است.
این کارشناس مذهبی با اشاره به این موضوع که پیامبر اسلام 120 بار معراج داشت که یک مورد از آنها جسمی و روحی بود، گفت: پیغمبر(ص) در معراج با تمام انبیاء الهی گفت‌وگو داشته‌اند و آنجا بود که بهشت و جهنم و ساختار آفرینش را مشاهد کردند. حتی ماده اولیه خلقت حضرت زهرا(س) در معراج به پیامبر داده شد. بیشترین نکته‌ای که در این معراج‌ها به پیامبر توصیه شد، بحث ولایت حضرت علی(ع) بوده است.
وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به جاری بودن یا نبودن قرآن در زندگی مردم پرداخت و گفت: حقیقت قرآن که هیچ حتی ظاهر قرآن هم در زندگی ما اتفاق نیفتاده است. مهم این است که قرآن چگونه در زندگی ما حضور دارد.
این کارشناس مذهبی در ادامه با تأکید بر اینکه اگر کسی با قرآن انس پیدا کند با خدا انس پیدا کرده است به کتب آسمانی دیگر ادیان اشاره و اظهار کرد: شما اگر به کتب آسمانی دیگر ادیان که تحریف شده اند نگاه کنید متوجه می‌شوید، که خداوند متعال محور نیست بلکه انسان محور است و در آنها حتی انسان قدرتمند از خداوند است به گونه ای که در یکی از این کتب، کُشتی گرفتن حضرت یعقوب با خداوند نقل شده است که اتفاقاً خداوند در این زورآزمایی شکست می خورد.
عالی بیان کرد: در فرهنگ غرب انسان محوری زیربنای همه چیز قرار گرفته است در حالی که در قرآن کریم، خداوند متعال همه کاره است جایی که در قرآن می فرماید؛ «هُوَ الَّذِي يُحْيِي وَيُمِيتُ ... » اوست که زندگی و مرگ و هستی را در دست دارد و اوست که سیر می کند و شفا می دهد. قدرت و عزت و ذلت با خداست. بنابراین اگر کسی با قرآن انس بگیرد خدا را محور زندگی خود قرار داده است.
وی با اشاره به اینکه در حال حاضر قرآن زینت المجالس شده است و بیشتر مایه تبرک و برای ثواب تلاوت می‌شود، گفت: قرآن کتاب زندگی ما نشده است، خیلی مطلوب است ارتباط ما با قرآن بیشتر شود چرا که هر نوع ارتباطی با قرآن برقرار شود یک نوع شفاعت شامل ما می شود. بنابراین ما در این دنیا باید دست خودمان را به قرآن و اهل بیت(ع) بدهیم تا در آن دنیا ما را شفاعت کنند.
این کارشناس مذهبی در پایان با تأکید بر این روایت که «اگر شخصی 10 آیه از قرآن را تلاوت کند از غافلین نخواهد بود»، گفت: درخواست من از همه شما این است که نگوئید فرصت قرائت قرآن را نداریم، چرا که ما باید کارهای دیگر را کنار بگذاریم و قرآن بخوانیم، پرداختن به قرآن کار اصلی ماست و بقیه کارها فرعی هستند. اگر کسی با قرآن مأنوس شود وقت او هم برکت پیدا خواهد کرد و بیشتر به همه کارهای خود می رسد. در واقع علت اینکه ما دائم در تلاش هستیم و در عین حال به کارهایمان نمی رسیم این است که قرآن قرائت نمی کنیم.

انتهای پیام

captcha