حمایت از کالای ایرانی مستلزم افزایش کیفیت‌ محصولات است
کد خبر: 3706618
تاریخ انتشار : ۲۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۲:۲۲

حمایت از کالای ایرانی مستلزم افزایش کیفیت‌ محصولات است

گروه اقتصادی- معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان ملی استاندارد گفت: نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری بعنوان سال حمایت از کالای ایرانی، مسئولیت‌های این سازمان را دوچندان کرده زیرا باید برای حمایت و گسترش استفاده از کالاهای ایرانی، نخست به بحث افزایش کیفیت‌ محصولات پرداخته شود و استاندارد در این زمینه نقش اساسی ایفا می‌کند.

 

به گزارش ایکنا از یزد، نیره پیروزبخت، معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان ملی استاندارد 28 فروردین ماه در نشست شورای استاندارد استان یزد با اشاره به سابقه تشکیل سازمان ملی استاندارد و تغییراتی که در مقاطع مختلف زمانی در این سازمان ایجادشده است، اظهار کرد: سازمان ملی استاندارد سابقه‌ای ۹۲ ساله دارد و اساسنامه آن توسط زنده‌یاد پرفسور حسابی تدوین‌شده است.
معاون رئیس‌جمهور بابیان اینکه در سال جاری با دو تحول عمده در نظام استانداردسازی روبرو هستیم، افزود: نام‌گذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری به‌عنوان سال حمایت از کالای ایرانی، مسئولیت‌های سازمان ملّی استاندارد را دوچندان کرده است زیرا باید برای حمایت و گسترش استفاده از کالاهای ایرانی، نخست به بحث افزایش کیفیت‌ محصولات پرداخته شود و استاندارد در این زمینه نقش اساسی ایفا می‌کند.
پیروز بخت بیان کرد: تحول مهم دیگری که در سازمان ملی استاندارد در حال وقوع است، تقویت نظام استانداردسازی در کشور است و تلاش می‌کنیم با تدوین قوانین به‌روز، از چندصدایی و موازی‌سازی در حوزه کیفیت ‌بخشیدن به کالاهای ایرانی جلوگیری کنیم.
رئیس سازمان ملی استاندارد ادامه داد: بر این اساس در تلاش برای داشتن یک نظام استانداردسازی یکپارچه هستیم و تاکنون نیز برخی آیین‌نامه‌ها در این زمینه تدوین‌شده و تفاهم‌نامه‌هایی با برخی وزارتخانه‌ها ازجمله وزارت بهداشت و درمان امضاشده است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به عدم تطبیق برخی محصولات تولیدشده در کشور با کشورهای هدف صادرات گفت: به دنبال انطباق استانداردهای مشترک با کشورهای مختلف به‌ویژه عراق که هم‌اکنون بیشترین صادرات کشور ما به این کشور انجام می‌شود، هستیم.
معاون رئیس‌جمهور گفت: بر این اساس اگر تطبیق بین استانداردهای یک محصول در دو کشور وجود داشت، روال تولید بر اساس استانداردهای کشورمان خواهد بود و در غیر این صورت، سفارش کالا بر اساس استانداردهای کشور هدف صادرات انجام خواهد شد.
پیروز بخت تصریح کرد: همه تلاش خود را در سازمان ملی استاندارد خواهیم کرد تا در سه حوزه تولید، مدیریت صادرات و مدیریت واردات، کیفیت کالاهای ایرانی را به بالاترین سطح خود ارتقا دهیم.

انتهای پیام

captcha