ملل اسلامی در برابر حق وتوی کشورهای جنایتکار سکوت نکنند
کد خبر: 3706712
تاریخ انتشار : ۲۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۰
آیت‌الله دری نجف آبادی:

ملل اسلامی در برابر حق وتوی کشورهای جنایتکار سکوت نکنند

گروه سیاسی- نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی گفت: یکی از ظالمانه‌ترین مسائل بین‌المللی حق وتوی 5 کشور در برابر 200 کشور دیگر از جمله کشورهای مسلمان است که اگر با هم متحد شوند این 5 کشور نمی‌توانند چنین حقی را برای خود داشته باشند.

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، آیت‌الله قربانعلی دری نجف آبادی، نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی، امروز، 29 فروردین، به مناسبت گرامیداشت روز ارتش که در مرکز آموزش درجه داری حضرت علی اکبر(ع) اراک برگزار شد گفت: 40 سال از عمر انقلاب می‌گذرد هر ساله شاهد موفقیت‌های نظام درعرصه‌های ملی و بین‌المللی هستیم.
وی تصریح کرد: امروز در همه جبهه‌ها از جمله ارتش، سپاه، بسیج، جبهه مقاومت، سپاه قدس و ... فرزندان ایران تمام تلاش خود را می‌کنند تا نه تنها در برابر دشمن بایستند بلکه با هوشیاری و علم، پیشی بگیرند، فرزندان نظام به ویژه جوانانی که قصد خدمت در یگان‌های نظامی را دارند می‌کوشند تا راه شهید اردستانی‌ها، نامجوها، فکوری‌ها، کاظمی ها و ... را ادامه دهند.
آیت‌الله دری نجف آبادی اظهار کرد: 230هزار شهید گواه مظلومیت ایران در نبرد با دشمنان تا بن دندان مسلح است، آنان در اردوگاه حق، ولایت، اهل بیت(ع) ثبت نام کرده و نام خود را در جرگه بهترین انسان‌ها ثبت کردند. امروز، به فرمان امام راحل از سال 58تاکنون به نام روز ارتش نامگذاری شده است و هر سال این روز با شکوه بیشتری در کشور برگزار می‌شود.
این مقام مسئول اضافه کرد: هر سال که می‌گذرد بر مجد و عظمت، قدرت، استعداد و آمادگی ارتش افزوده می‌شود. ارتش جمهوری اسلامی در دفاع از میهن 50هزار شهید را تقدیم انقلاب و اسلام کرده است، امروز به برکت جانفشانی رزمندگان در دورترین نقاط جغرافیایی و مرزی کشور امنیت و نظم حاکم است که این امر نشان از قدرت نظام در عرصه‌های مختلف لشکری و کشوری دارد.
وی با اشاره به حلول ماه شعبان، تقارن اولین روز این ماه با روز ارتش را به فال نیک گرفت و افزود: اگر بخواهیم کارنامه 40ساله انقلاب را مرور کنیم متوجه کارنامه درخشان نظام و ملت خواهیم شد، کارنامه امام، نظام، رهبری و شهدا در این دوران بسیار پربهاست.
آیت‌الله دری نجف آبادی ادامه داد: وقتی صدام به ایران حمله کرد ما از نظر نظامی، سطح بسیار پایینی داشتیم و کشورهای مجهز به سلاح‌های نظامی نیز از فروش تجهیزات به ایران دریغ می‌کردند، اما امروز ایران، قدرت برتر منطقه‌ای و راهبردی است، امیدواریم همین شیوه با شتاب بیشتری ادامه پیدا کند تا قدرت ما قدرت بین‌المللی شود و در برابر استکبار جهانی، محمد بن سلمان وهابی، ترامپ، نتانیاهو و .. که قدرت‌های پوشالی هستند، ایستادگی کنیم.
عضو خبرگان رهبری بیان کرد: بنیانی که امام راحل در عرصه نیروهای مسلح، بسیج مردمی، ارتش و .. با نهاد، بنیان مرصوص است، این بنیان در برابر توطئه دشمنان آسیب پذیر نخواهد بود و با قدرت نه تنها دفاع می‌کند بلکه با قدرت پیشتاز است.
آیت‌الله دری نجف آبادی همچنین به حملات اخیر آمریکا، انگلیس و فرانسه به سوریه اشاره کرد و افزود: این سه کشور در اقدامی جنایتکارانه 110 موشک به سوریه شلیک کردند. رهبری در فرمایشات اخیر خود این اقدام را جنایت بزرگ و این سه کشور را جنایتکاران جهانی توصیف کردند. در این زمان سازمان ملل، شورای امنیت که دم از دمکراسی می‌زنند چرا دخالت نمی‌کنند؟ مگر سوریه از خانواده سازمان ملل نیست؟ اعضای سازمان ملل و شورای امنیت وظیفه مؤاخذه دارند چرا کوتاهی می‌کنند؟
وی اضافه کرد: شورای امنیت دست خود همین جنایتکاران است، 5کشور انگلیس، چین، فرانسه، آمریکا و روسیه حق وتو را برای خود پس از جنگ جهانی دوم لحاظ کردند و هر کاری دوست دارند انجام می‌دهند. یکی از ظالمانه‌ترین مسائل بین‌المللی حق وتوی این 5کشور جهان در برابر 200 کشور دیگر است.
امام جمعه اراک تأکید کرد: اگر کشورهای اسلامی که تعدادشان از کشورهای دیگر بیشتر است با هم متحد و تمام قد در برابر دشمنان می‌ایستادند دیگر این 5کشور نمی‌توانستند مطالبه‌ای را وتو کنند. اگر این 200کشور اعلام کنند که از سازمان ملل و شورای امنیت خارج می‌شویم دیگر این کشورها قدرت عرض اندام ندارند. کشورها علیه اسرائیل در دفاع از مردم مظلوم فلسطین موضع می‌گیرند و آمریکا وتو می‌کند، آیا این اقدام مطابق با حقوق بشر است.
آیت‌الله دری نجف آبادی در پایان بیان کرد: امام راحل نیروهای مسلح را تقویت کرد تا در برابر قدرت طلبی دشمنان بایستند و عدالت را در صحنه بین‌الملل ایجاد کنند. ما با صدای بلند شعار دفاع از ولایت، دفاع از عدالت، دفاع از مظلوم، مبارزه با دشمن را سر می‌دهیم و در همه حال آماده رویارویی با جنایتکاران هستیم. امروز حمله دشمن و توطئه افکنی آنان برای ما درس است تا بر قدرت نظامی، دفاعی و .. خود بیفزاییم.
یادآور می‌شود؛ در پایان مراسم از خانواده معظم شهدای ارتش استان مرکزی تجلیل شد.

انتهای پیام

captcha