تربیت صحیح دانش‌آموزان موجب کاهش آسیب‌های اجتماعی می‌شود
کد خبر: 3706755
تاریخ انتشار : ۲۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۶

تربیت صحیح دانش‌آموزان موجب کاهش آسیب‌های اجتماعی می‌شود

تربیت صحیح دانش‌آموزان موجب کاهش آسیب‌های اجتماعی می‌شود گروه اجتماعی- مدیرکل آموزش و پرورش کردستان با بیان اینکه کارهای خوبی در زمینه آسیب‌های اجتماعی در سطح ملی انجام شده است، گفت: تربیت صحیح دانش‌آموزان باعث کاهش آسیب‌های اجتماعی خواهد شد.

به گزارش ایکنا از کردستان، رشید قربانی، مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان امروز، در آیین اختتامیه هفتمین جشنواره نوجوان سالم که در سالن آمفی تئاتر کانون ملی امام(ره) سنندج برگزار شد با بیان اینکه کارهای خوبی در زمینه آسیب های اجتماعی در سطح ملی انجام شده است و خوشبختانه دامنه این اقدامات گسترش می‌یابد؛ ابراز امیدواری کرد که فعالیت های انجام شده در زمینه مراقبت از جوانان و نوجوانان در برابر آسیب های اجتماعی موثر باشد .
وی با بیان مطلب که مسئله آسیب های اجتماعی از مسائل مهم و حساس ملی و کشوری است و همه مسئولان نسبت به اهمیت آن واقف‌اند؛ افزود: فعالیت های انجام شده در آموزش و پرورش باید معطوف به هدف باشد و میزان آسیب های اجتماعی در مدارس را کاهش دهد.
مدیرکل آموزش و پرورش کردستان گرایش به مواد مخدر و رفتار های پرخطر را یکی از آسیب های اجتماعی ذکر و عنوان کرد: امروزه آسیب‌های اجتماعی متنوع و پیچیده شده و باید برای مقابله و مواجهه با آن تدابیر لازم اندیشیده شود.
وی با بیان اینکه امروزه شکل و نوع رفتارهای پر خطر تغییر پیدا کرده است؛ بر شناسایی، کم رنگ کردن و حذف رفتارهای پرخطر و آسیب‌ها در جامعه تأکید کرد.
فضای مجازی یکی دیگر از آسیب‌های اجتماعی است
قربانی وجود فضای مجازی را یکی دیگر از آسیب‌های اجتماعی در جامعه عنوان کرد و با اشاره به پیامد ها و آسیب ها ناشی از استفاده بیش از حد از فضای مجازی، افزود: استفاده از فضای مجازی ارتباطات عاطفی، انس و مهربانی و مسائل اخلاقی و رفتاری تأثیر منفی دارد و رفتارهای پرخاشگرانه را تقویت می‌کند.
مدیرکل آموزش و پرورش کردستان خطاب به دانش‌آموزان گفت: شما باید در برابر آسیب‌های اجتماعی، فضای مجازی و وجود مواد مخدر متنوع در جامعه، در درجه اول خودتان بیشتر به فکر باشید و صف مقدم مبارزه با آسیب های اجتماعی خود دانش آموزان هستند و در مقابل هر پیشنهاد که زندگی را مورد آسیب قرار می دهد و تهدید می کند باید هوشیار باشند .
کم کردن رنگ دوستی های آسیب زا، دوری از تعاملات و رفاقت های مشکل زا، داشتن مدیریت زمان، مدیریت بر استرس، از بین بردن نامیدی و یاس در وجود خود، داشتن روحیه اعتماد به نفس و تقویت عزت نفس از مهم ترین توصیه های مدیرکل آموزش و پرورش کردستان به دانش آموزان بود.
وی در بخش دیگری از سخنان از معلمان و اولیا خواست میزان اطلاعات و آگاهی‌ها خود را نسبت به موضوع آسیب‌های اجتماعی و گرایش به رفتارهای پرخطر و فضای مجازی افزایش دهند و به عنوان یک راهنما در حوزه‌های مختلف آگاهی داشته باشند و دانش‌آموزان را نسبت به این موضوعات توجیه کنند.
مدیرکل آموزش و پرورش کردستان در پایان یادآور شد: بحث تربیتی بر موضوع درسی و مسائل آموزشی اولویت داشته و اگر دانش‌آموزان در مسیر درست تربیت قرار بگیرند قطعا میزان آسیب‌های اجتماعی به حداقل خواهد رسید.
انتهای پیام

captcha