نگه‌داری از 4 نسخه خطی تفسیر قرآن در مؤسسه علامه مخبر دزفولی
کد خبر: 3706771
تاریخ انتشار : ۳۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۲

نگه‌داری از 4 نسخه خطی تفسیر قرآن در مؤسسه علامه مخبر دزفولی

گروه معارف ـ تعداد 196 نسخه خطی در کتابخانه مؤسسه فرهنگی علامه مخبر دزفولی نگهداری می‌شود که از آن 4 نسخه با موضوع قرآن و تفسیر است.

محسن ریاضی معاون فرهنگی مؤسسه علامه مخبر دزفولی در گفت‌وگو با ایکنا از خوزستان،  با اشاره به فعالیت کتابخانه علامه مخبر در شهرستان دزفول گفت: در این مؤسسه که از سال 73 به توصیه علامه مخبردزفولی وقف کتابخانه شد، تعداد ۹۶ جلد کتاب نسخه خطی نگهداری می‌شود.

وی اظهار کرد: از این تعداد، چهار نسخه با موضوعات قرآنی است که شامل: «تفسیر روایی و خواص آیات در درمان امراض جسمی وروحی» اثر علی بن محمدالمدعو علی نقی، «مجالس در تفسیر آیه ما خلقتُ الجن و الإنس» اثر حاج کریم خان کرمانی، تالیف۱۲۹۵(نسخه منحصربه فرد)، «تفسیر، تالیف حاج کریم خان کرمانی» که کاتب آن محمد اسماعیل بن محمد و ابراهیم خورانی اصفهانی و «جواهر التفسیر لتحفة الأمیر» حسین واعظ کاشی در چهار جلد، تالیف:۱۰۶۱ است.

گفتنی است، 25هزار عنوان کتاب و 34هزار نسخه چاپی در این کتابخانه وجود دارد. ماهانه 1200 نفر به کتابخانه مراجعه می‌کنند و از خدمات آن بهره می‌برند. از سال 73 تاکنون 25 هزار نفر عضو این مؤسسه شدند و از خدمات مؤسسه در زمینه کلاس‌های آموزشی و منابع کتابخانه استفاده کردند.

انتهای پیام 

captcha