نعمت ولایت و عاشورا رمز پویایی نظام و ملت ایران است
کد خبر: 3706775
تاریخ انتشار : ۲۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۱

نعمت ولایت و عاشورا رمز پویایی نظام و ملت ایران است

گروه فرهنگی- فرماندار شهرستان شاهرود، بهترین راه مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن را توجه به رویکرد فرهنگی دانست و گفت: باید قدردان نعمت ولایت و عاشورا باشیم که رمز زنده و پویایی نظام و ملت ایران است.

به گزارش ایکنا از سمنان، سیدمحمدرضا هاشمی، فرماندار شهرستان شاهرود امروز 29 فروردین در آیین تجلیل از عوامل و دست اندرکاران اجرای بازخوانی واقعه غدیر شاهرود اظهار کرد: از صدر اسلام تاکنون حکومتی به اقتدار و با معنویت نظام جمهوری اسلامی نبوده است که بعد از ۱۴۰۰ سال نظام جمهوری اسلامی رونقگرفته و مجالس عزاداری برگزار می شود و به برکت خون شهدا و نظام، بازخوانی واقعه غدیر می درخشد.

وی با تاکید بر اینکه زندگی ما مدیون مکتب رسول الله (ص) و امیرالمومنین (ع) و فرهنگ عاشور است گفت: دو نعمت ولایت و عاشورا را داریم که تا زمانی که زنده است بر اقتدار کشور افزوده می شود.

وی ادامه داد: جمهوری اسلامی در منطقه وضعیت حضرت ابراهیم را دارد که وقتی آتش سرد شد دیدند ایشان در گلستان است و ما در فضای امن زندگی می کنیم و ناامن ترین کشورهای جهان با ما هم مرز هستند و به خاطر مکتب عاشورایی و امیرالمومنینی است که ما اینگونه هستیم.

هاشمی با تاکید بر اینکه اگر می خواهیم در حال حاضر با آسیب های اجتماعی مبارزه کنیم باید توسل به ائمه اطهار (ع) بیشتر شود یاداور شد: بازخوانی واقعه غدیر هر سال بیش از چهار هزار نفر بازدید کننده دارد و اثرگذاری این امر نسبت به اینکه یک کتاب خوانده شود و یا سخنرانی قابل مقایسه نیست.

فرماندار شاهرود با تشکر از دست اندرکاران از جمله ارتش جمهوری اسلامی و سپاه پاسداران، نیروی انتظامی و دستگاه های اجرایی و شورای شهر و نهاد‌های فرهنگی متذکر شد: بهترین راه ملت برای مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن رویکرد فرهنگی است که البته ما هم تهاجم فرهنگی داریم که اقامه نماز ظهر عاشورا در قلب آمریکا و اروپا از آن‌جمله است و فرهنگ عاشورایی و مکتب امام صادق در همه جهان گسترش یافته است. انتهای پیام

روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان

captcha