تقویت هویت ملی با برنامه‌های فرهنگی و هنری گسترش یابد
کد خبر: 3706795
تاریخ انتشار : ۲۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۲

تقویت هویت ملی با برنامه‌های فرهنگی و هنری گسترش یابد

گروه فرهنگی: سوقندی بابیان اینکه در میدان جنگ نظامی در دفاع مقدس پیروز شدیم و باید تلاش کنیم تا با برنامه محوری در جنگ اقتصادی امروز نیز با همان روحیه دفاع مقدس گام برداریم، گفت تقویت هویت ملی باید با برنامه‌های فرهنگی و هنری بسط و گسترش یابد.

به گزارش ایکنا از سمنان، محمدرضا سوقندی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان امروز 29 فروردین  در دیدار با فرماندار مهدی‌شهر بابیان اینکه در سال جاری اعتبار خوبی برای مهدی‌شهر در حوزه فرهنگ و هنر در نظر گرفته‌شده است، اظهار کرد: این شهرستان ظرفیت‌های خوبی در عرصه مختلف دارد و باید به این ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های ارزشمند پرداخته شود که یکی از آن‌ها فرهنگ فولکلور محسوب می‌شود.

وی بابیان اینکه باید نگاه بومی محور در فرهنگ و هویت ملی شکل گیرد، گفت: جشنواره‌های فرهنگ‌عامه فولکلور با محوریت و نگاه بومی و با بازی‌های بومی و محلی در مهدی‌شهر در سال جدید دنبال می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان، با اشاره به اینکه  تقویت مد و لباس و پوشش همان تقویت شعار سال است که خرید کالای ایرانی است  وبا جشنواره‌های فرهنگ‌عامه فولکلور گسترش می‌یابد اذعان کرد:  کالای ایرانی زمانی حائز اهمیت است که به هویت خودمان برگردیم، وی ادامه داد:  تاریخ، تمدن و اسلام و ایرانیت ما می‌گویید که آنجایی که به هویت خودمان افتخار کردیم پیروز شدیم و آنجا که از هویت و اصالت خودمان دور شدیم، باخته‌ایم که نمونه این افتخار به هویت خود در دفاع مقدس تجلی پیدا می‌کند.

وی بابیان اینکه در میدان جنگ نظامی در دفاع مقدس پیروز شدیم و باید تلاش کنیم تا با برنامه محوری در جنگ اقتصادی امروز نیز با همان روحیه دفاع مقدس گام برداریم، متذکر شد: تقویت هویت ملی باید با برنامه‌های فرهنگی و هنری بسط و گسترش یابد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان با تأکید بر آشنایی نسل جوان با هویت ملی و اصالت ایرانی خود گفت: دکتر نادعلیان یکی از هنرمندان مهدی‌شهری در هنر محیطی که با هنر خود و عنصر ساختاری توانسته است در سطح ملی و بین‌المللی بدرخشد.

وی با اشاره به ظرفیت‌های گسترده در بخش‌های مختلف در سطح شهرستان یاداور شد: تلاش داریم تا امسال سال رونق فعالیت‌های هنری در مهدی‌شهر باشد و در سال جاری شاهد اخبار خوب و مسرت‌بخش در حوزه فرهنگ و هنر برای مردم شهرستان مهدی‌شهر خواهیم بود.

سوقندی با اشاره به محصولات محلی و فرآورده‌های لبنی در سطح مهدی‌شهر و عشایر ایل سنگسری بر ترویج و توسعه، گسترش و فرهنگ‌سازی این محصولات در راستای آشنایی نسل جوان با هویت ملی و اصالت ایرانی خود تأکید کرد.

فرماندار مهدی‌شهر نیز در این دیدار با اشاره به تأکید و دغدغه دولت در خصوص تقویت نشاط اجتماعی در جامعه اظهار کرد: همه وظیفه‌داریم تا نشاط اجتماعی را در بین افراد و آحاد جامعه نهادینه کنیم و در این راستا گام‌های مؤثرتری نسبت به گذشته برداریم.

حسن ارگی با اشاره به ولادت حضرت علی‌اکبر (ع) و روز جوان بابیان اینکه جوان عنصر نشاط و شادابی بوده و نقش تعیین‌کننده‌ای در تقویت نشاط اجتماعی دارد و جوانان سرمایه‌های اصلی آینده کشور در راستای رشد، ترقی، پیشرفت و توسعه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هستند، یاداور شد: دوران جوانی زمینه‌ساز اعتلا و پویایی جامعه است و جوانان با نشاط و امید به فرداهای روشن، تلاشگرانه و جهادگونه برنامه‌ریزی و اقدام می‌کنند.

وی با اشاره به اهمیت نشاط اجتماعی و نقش مؤثر سازمان‌های مردم‌نهاد در این حوزه، گفت: برگزاری جشنواره فرهنگ بومی شهرهای نمونه گردشگری و پخت غذاهای بومی و محلی در شهرستان مهدی‌شهر در افزایش تحرک اجتماعی مؤثر است.

فرماندار شهرستان مهدی‌شهر بابیان اینکه هنر زبان رسایی برای همه موضوعات و به‌خصوص موضوعات پیچیده است، افزود: هنرمندان و فرهنگ دوستان اصیل ایران اسلامی ضمن شناخت ارزش‌های جامعه و منطقه، همواره سعی در ایجاد نشاط اجتماعی دارند و این فرمانداری آمادگی کامل برای همراهی و حمایت از اصحاب فرهنگ و هنر را برای ارائه برنامه‌های هدفمند در چارچوب قوانین و مقررات جاری کشور دارد. انتهای پیام

خبرگزاری مهر

captcha