کهگیلویه بویراحمد نیازمند ترویج اخلاق گردشگری است
کد خبر: 3706798
تاریخ انتشار : ۲۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۸

کهگیلویه بویراحمد نیازمند ترویج اخلاق گردشگری است

گروه اجتماعی ـ نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد مهم‌ترین نیاز استان در توسعه گردشگری را ترویج اخلاق گردشگری عنوان کرد.

به گزارش ایکنا از کهگیلویه و بویراحمد، آیت‌الله سیدشرف‌الدین ملک حسینی، نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد امروز، 29 فروردین‌ماه در دیدار با مدیرکل و کارکنان اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان، با بیان اینکه تصور می‌شود استان سنتی است و قابلیت بالایی برای کشاورزی دارد، اظهار کرد: متاسفانه این تصور اشتباهی است که زمین کافی برای کشاورزی در کهگیلویه بویراحمد وجود ندارد.
وی افزود: میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از قابلیت‌های توسعه استان است و در این زمینه باید گام‌های بزرگی را برداشت.باید برنامه‌های فرهنگی در زمینه اخلاق گردشگری در استان اجرا شود.
نماینده ولی فقیه در کهگیلویه بویراحمد با بیان اینکه اخلاق مناسب موجب جذب گردشگر و توسعه این صنعت در هر جامعه‌ای می‌شود، ابراز کرد: اگر به دنبال درآمدزایی از صنعت گردشگری هستیم باید هزینه کنیم و خدمات خوبی ارائه دهیم.
آیت‌الله ملک‌حسینی عنوان کرد: توسعه فرهنگ و گسترش اخلاق می‌تواند توریسم انسانی را در استان افزایش دهد یعنی کهگیلویه بویراحمد به عنوان یک میزبان خوب از مهمانان و گردشگران استقبال کند.
همچنین، محمود باقری، مدیرکل اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان نیز با اشاره به جذب ۱۳میلیارد تومان اعتبار از محل سفر دولت به استان، اضافه کرد: با جذب این اعتبار تحولات بزرگی در زیرساخت‌های گردشگری ایجاد شده است.
وی با بیان اینکه ۸ میلیارد تومان از این اعتبار برای احداث چهار پارک اسکان هزینه شده است، افزود: این پارک‌ها برای رفاه حال گردشگران در شهرهای یاسوج، سی سخت، دهدشت و گچساران احداث شده است.
مدیرکل اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان با اشاره به پیشرفت بالای ۷۰ درصدی موزه یاسوج، گفت: ۳ میلیارد دیگر از اعتبار سفر ریاست جمهوری به موزه استان در یاسوج اختصاص یافت.
باقری همچنین یکی از مشکلات گردشگران را نبود سرویس بهداشتی عنوان کرد و افزود: برای حل این مشکل و افزایش زیر ساخت‌ها ۹۰چشمه سرویس بهداشتی در تمام شهرستان‌های استان ایجاد شده است.
وی در ادامه اظهارات خویش از ثبت ۲۵ اثر تاریخی استان در فهرست آثار ملی کشور خبر داد و گفت: در سال گذشته ۵۰ اشیاء تاریخی در استان مرمت شده است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه بویراحمد ایجاد پایگاه ملی برای حفظ و مرمت بافت قدیم دهدشت را از دیگر اقدامات خوب دولت در استان برشمرد و یادآور شد: در هفته آینده با حضور مسئولان کشوری مشکلات بافت تاریخی در دهدشت مورد بررسی قرار می‌گیرد.
باقری با اشاره به اقدامات اشتغالزایی در حوزه گردشگری و صنایع دستی، تصریح کرد: 13 میلیارد تومان طرح اشتغال زایی به بانک‌های عامل استان معرفی شده است، ضمن اینکه با پرداخت این تسهیلات به متقاضیان بیش از ۴۵۰ نفر شغل در این حوزه ایجاد می‌شود.
انتهای پیام

captcha