تغییر تفکر جامعه گام نخست برای تغییر دیدگاه مردسالاری است
کد خبر: 3706800
تاریخ انتشار : ۲۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۹

تغییر تفکر جامعه گام نخست برای تغییر دیدگاه مردسالاری است

تغییر تفکر جامعه گام نخست برای تغییر دیدگاه مردسالاری  است گروه اجتماعی- رئیس دانشگاه کردستان گفت: برای تغییر در تفکر مردسالاری در قدم نخست، جامعه باید تغییر در توسعه و تفکر داشته باشد تا بتوان به طور واقعی حقوق زنان را معادل حقوق مردان ادا کرد.

به گزارش ایکنا از کردستان، فردین اخلاقیان طاب، رئیس دانشگاه کردستان امروز، 29 فروردین ماه در آیین افتتاحیه همایش «زن در پهنه فرهنگ و تمدن غرب کشور» که در تالار مولوی دانشگاه کردستان برگزار شد، با اشاره به اینکه جامعه ما یک جامعه در حال گذار است، اظهار کرد: این حرکت از دوره مشروطه با آغاز نهضتی در کشور ما شروع شده که می ‌توان آن را نهضت توسعه نامید.
وی با بیان اینکه گذر کماکان ادامه دارد، افزود: در سال 57 با وقوع انقلاب اسلامی نیز شرایط جدیدی ایجاد شد که با ورود ایده‌هایی از انقلاب و برداشت‌هایی از اسلام انقلابی به این نگاه، جامعه دستخوش تغییرات جدیدی شد.
رئیس دانشگاه کردستان با ذکر این نکته که در اکثر زمینه‌ها در ثبات نیستیم، افزود: این بدان دلیل است که کشور ما در این گذر متأثر از مدرنسیم، اسلام، سنت‌های خود و حتی سنت‌های غربی است.
وی با بیان اینکه وضعیت بانوان در کشور نیز به تبع این وضعیت در حال گذر و تغییر است، ادامه داد: خوشبختانه در حال حاضر نگاه به زنان از حالت قدیمی و سنتی عبور کرده و بانوان از چارچوب خانه‌داری خارج شده و نقش اجتماعی بیشتری به آنان واگذار می شود.
اخلاقیان‌طاب، با تأکید بر اینکه عدم ثبات و گذر، مشکلات خاصی را پیش روی بانوان قرار داده است، عنوان کرد: این امر باعث شده است تا بانوان برای تغییر اوضاع و کسب جایگاه اجتماعی خود تلاش کنند.
وی عنوان کرد: این تلاش برای رفع محدودیت‌های تبعیض‌آمیز و محدودیت‌های جنسیتی است که می‌توان به تلاش برای ورود بانوان به ورزشگاه‌ها و تلاش برای رفع ممنوعیت رئیس جمهور شدن زنان و سایر تلاش‌ها برای تغییر اشاره کرد.
رئیس دانشگاه کردستان، با اشاره به اینکه در قدم نخست جامعه باید تغییر در توسعه و تفکر داشته باشد تا بتواند به طور واقعی حقوق زنان را معادل حقوق مردان ببیند، یادآور شد: عصر کاربرد زور بازو پهلوانی و مردسالاری گذشته و دوره، دوره علم، تفکر، دانش و انسان سالاری و شایسته سالاری است، به همین خاطر در این عرصه جایی برای تحمیل تفکرات مردسالانه وجود ندارد.
انتهای پیام

captcha