فعالیت ۱۴۵ مبلغ ویژه ماه شعبان در سیستان‌وبلوچستان
کد خبر: 3706822
تاریخ انتشار : ۳۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۸

فعالیت ۱۴۵ مبلغ ویژه ماه شعبان در سیستان‌وبلوچستان

گروه اجتماعی- مدیرکل تبلیغات اسلامی سیستان‌‌وبلوچستان گفت: به‌مناسبت ماه مبارک شعبان و به‌ویژه میلاد حضرت ولی‌عصر(عج)، 145 روحانی مبلغ در نقاط محروم استان به فعالیت تبلیغی و فرهنگی می‌پردازند.

حجت‌الاسلام عیسی بزمانی، مدیرکل تبلیغات اسلامی سیستان‌‌وبلوچستان، در گفت‌وگو با ایکنا از سیستان‌ و بلوچستان، گفت: به‌مناسبت ماه مبارک شعبان و به‌ویژه میلاد حضرت ولی‌عصر(عج)، 145 روحانی مبلغ در نقاط محروم استان به فعالیت تبلیغی و فرهنگی می‌پردازند.
وی ادامه داد: رسول خدا(ص) می‌فرمایند «شعبان شهری»، یعنی ماه شعبان، ماه من است؛ از سوی دیگر یکی از نام‌های این ماه، «شهر الشفاعه» است و در این ماه، رسول خدا(ص) هر کسی را که روزه بگیرد و ذکر خدا بگوید، شفاعت می‌فرماید.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بیان کرد: روحانیون مستقر و مبلغان یکی از وظایفی که دارند، این است که در ایام ماه شعبان، سعی کنند سیره نبوی را ترویج دهند، سبک زندگی اسلامی را به‌صورت عملی و کاربردی برای مردم تشریح کنند.
وی افزود: امروز جوامع اسلامی از نبود سبک زندگی دینی رنج می‌برد، چراکه تهاجم فرهنگی به کمک ابزارهایی مانند ماهواره و شبکه‌های اجتماعی شدت گرفته است، لذا استفاده از حداقل فرصت‌ها برای تبلیغ و ترویج سبک زندگی اسلامی ضرورت دارد.
بزمانی اظهار کرد: برگزاری گفتمان‌های دینی در فضای مساجد و مدارس، ایراد سخنرانی در قالب جشن‌ها و همچنین پاسخ به شبهات پیرامون موضوع مهدویت از جمله وظایف روحانیون مستقر است.

انتهای خبر

captcha