نشاط اجتماعی در جامعه رنگ باخته است
کد خبر: 3706922
تاریخ انتشار : ۲۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۶

نشاط اجتماعی در جامعه رنگ باخته است

گروه اجتماعی- معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استاندار خراسان رضوی با اشاره به اینکه نشاط اجتماعی در جامعه کمرنگ شده است، عنوان کرد: ما اگر اقتصاد، شغل، رونق تولید و ... داشته باشیم با خود نشاط اجتماعی به همراه می‌آورد اما بخش عمده از نشاط اجتماعی با برنامه‌های فرهنگی ایجاد می‌شود.

به گزارش ایکنا از خراسان رضوی، سیدجواد حسینی، معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استاندار خراسان رضوی در گردهمایی رؤسای ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی استان که صبح امروز، ۲۹ فروردین‌ ماه در سالن اجتماعات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد، عنوان کرد: کسانی‌ که در رشته علوم اجتماعی درس می‌خوانند، معتقدند جامعه از چهار خرده نظام اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی تشکیل شده است.
وی با بیان اینکه مهم‌ترین خرده نظام، خرده نظام فرهنگی است، ابراز کرد: طبیعتاً این خرده نظام متولیانی دارد که باید بسترسازی کنند و مهم‌ترین سازمانی که این مسئولیت را برعهده دارد، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی است.
حسینی با اشاره به اینکه هفت راهبرد اساسی برای سال جاری در شورای اداری استان ترسیم شده است، عنوان کرد: رونق تولید، اشتغال و حمایت از کالای ایرانی، کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی، تأمین امنیت، تکریم ارباب رجوع، حقوق شهروندی، توسعه نظام‌مند، مشارکت‌ها در دستگاه‌های دولتی و اجرایی، اتکای همه جانبه سلامت و ارتقای فعالیت‌های فرهنگی و هنری از جمله راهبردهای اساسی است.
معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استاندار خراسان رضوی با اشاره به اینکه تحقق این رویکردها برای ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی دشوار است، تصریح کرد: وضعیت جامعه به صورتی است که فعالیت‌های فرهنگی برای آن بیش از پیش ضروری است، سال گذشته به لحاظ نارضایتی‌های اجتماعی، نا امنی‌ها، تنش‌ها و ... بسیار سال پرتنشی بود.
وی با اشاره به اینکه در سال جاری باید پیش‌بینی این حواث را داشته باشیم، عنوان کرد: ما همچنان با کاهش اعتماد عمومی، کاهش نشاط اجتماعی، افزایش نارضایتی‌ها و تضادها در عرصه جامعه روبه‌رو هستیم که باید برای آن فکر اساسی کرد.
وی با بیان اینکه نظام سلطه جهانی می‌خواهد در جامعه ما تنش ایجاد کند، تصریح کرد: آنان تلاش می‌کنند با شایعات نشان دهند جمهوری اسلامی ناکارآمد است، لذا بدبین کردن مردم به عملکرد دستگاه‌ها و مدیران ریشه همت نظام سلطه است که می‌خواهد پای این انقلاب و نظام را سست کند.

کاهش سلامت اجتماعی، هدف سلطه جهانی است

حسینی با بیان اینکه ناامیدی، نارضایتی در مردم و در یک کلمه کاهش سلامت اجتماعی هدفی است که دشمنان دنبال می‌کنند، عنوان کرد: یکی از کارهایی که دشمنان انجام می‌دهند این است که کلونی اعتراضات جامعه را بهم پیوند دهند و از این طریق موج اعتراضات را در جامعه رواج دهند.
معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استاندار خراسان رضوی با اشاره به اینکه در مقابل این عوامل باید نشاط جامعه و اعتماد مردم را افزایش دهیم، ابراز کرد: رکن اصلی تحقق این عوامل ریشه در فرهنگ دارد که در این میان انسجام، هویت فرهنگی و نشاط اجتماعی بسیار حائز اهمیت است، زیرا به شدت مورد هدف قرار گرفته است.
وی در رابطه باهویت‌بخشی و انسجام فرهنگی، گفت: ما در جامعه با مشکلی روبه‌رو هستیم و آن هم تضاد فرهنگی است، مؤلفه‌ها و عناصر فرهنگ در جامعه ما از سه آبشخور غرب، فرهنگ ملی و عرفی و عناصر فرهنگ دینی تغذیه می‌کند.
حسینی با بیان اینکه یکپارچگی و هویت انسجام فرهنگی در جامعه ما خدشه‌دار شده است، تشریح کرد: ما عناصری از فرهنگ دینی داریم که با برخی از عناصر ملی ما همخوانی ندارد و هویت، یکپارچگی و انسجام‌های فرهنگ را دچار خدشه می‌‌کند.
حسینی با بیان اینکه یکی از رسالت‌های ما ارتقای برنامه‌های فرهنگی است، تشریح کرد: مجموعه فعالیت‌ها باید متمرکز بر وحدت، هویت و انسجام فرهنگی باشد که یکی از اهداف هفته فرهنگی شهرستان‌ها باید نیز همین امر باشد.
معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استاندار خراسان رضوی با اشاره به اینکه نشاط اجتماعی در جامعه کمرنگ شده است، عنوان کرد: اقتصاد، شغل، رونق تولید باعث نشاط اجتماعی می‌شود اما بخش عمده‌ای از این نشاط با اجرای برنامه‌های فرهنگی میسر می‌شود.

انتهای پیام

captcha