پوشش رادیویی سی‌و‌پنجمین مسابقات بین‌المللی قرآن
کد خبر: 3706926
تاریخ انتشار : ۲۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۴

پوشش رادیویی سی‌و‌پنجمین مسابقات بین‌المللی قرآن

گروه مسابقات ــ شبکه رادیویی قرآن به عنوان نماینده معاونت صدا تمام بخش‌های سی و پنجمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم را به صورت زنده پوشش می‌دهد.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی رادیو قرآن، مراسم افتتاحیه سی و پنجمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم که روز 30 فروردین‌ماه از ساعت 17 در محل مصلای امام خمینی(ره) برگزار خواهد شد، به صورت زنده از رادیو قرآن تقدیم مخاطبان می‌شود.
از روز جمعه، 31 فروردین ماه تا روز سه‌شنبه، چهارم اردیبهشت‌ماه رقابت‌های مراحل مقدماتی و نهایی حفظ بزرگسال و روشندلان از این شبکه رادیویی به سمع شنوندگان می‌رسد.
مراسم اختتامیه نیز روز چهارشنبه، پنجم اردیبهشت‌ماه از ساعت 17 الی 19 به صورت زنده پخش می‌شود.
بر اساس این گزارش، برنامه زنده «نمای نزدیک» نیز با محوریت اطلاع‌رسانی کامل از روند برگزاری مسابقات به تهیه کنندگی فاطمه رحمانی، اجرای حمید عبیری از ساعت 20 الی 21 به صورت زنده از رادیو قرآن پخش خواهد شد.
یکی از برنامه‌های دیگر رادیو قرآن در ایام برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن تحلیل و بررسی فنی مسابقات است که از اول تا پنجم اردیبهشت‌ماه از ساعت 10 تا 11 به صورت زنده تقدیم مخاطبان ارجمند رادیو قرآن می‌شود.
در هر برنامه یک تلاوت از متسابقین(ایرانی و غیر ایرانی) انتخاب و از لحاظ صوت و لحن، تجوید و عیار تلاوت با حضور کارشناسانی همچون استادان احمد ابوالقاسمی، رحیم خاکی و نصرت الله(عارف) حسینی مورد تحلیل و بررسی قرار می گیرد.
در رشته حفظ نیز قرائت یکی از حفاظ انتخاب و توسط اساتید امیر آقایی و معتز آقایی به صورت تلفنی بررسی‌های لازم صورت می‌گیرد.
در برنامه روز شنبه، اول اردیبهشت‌ماه، آئین نامه مسابقات در بخش‌های قرائت و حفظ آقایان توسط استاد محمد بابایی ارائه و آئین‌نامه بخش بانوان نیز توسط معصومه فرزانه به صورت حضوری در استودیویی رادیو قرآن تشریح خواهد شد.
گفتنی است، در هر برنامه نیز با یکی از اعضای هیئت داوران ارتباط تلفنی به صورت زنده برقرار خواهد شد.
شبکه رادیویی قرآن همزمان با برگزاری سی و پنجمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم اقدام به برپایی کارگاه تلاوت کرده است.
این کارگاه جنب استودیویی رادیو قرآن در مصلای امام خمینی(ره) برپا خواهد بود و از ساعت 16 الی 20 یکی از اساتید ممتاز و بین‌المللی حضور خواهد داشت. متسابقان و مردم حاضر در محل برگزاری مسابقات می‌توانند سؤالات تخصصی خود را در زمینه‌های حفظ و قرائت مطرح و پاسخ آن را دریافت کنند. به منظور آموزش فشرده الحان و نغمات قرآنی این کارگاه برگزار می‌شود. بخش کودک و نوجوان همراه با مسابقه و جایزه پذیرای کودکان و نوجوانان خواهد بود.
هر روز گزارش‌هایی از مسابقات قرآن در بخش آقایان، طلاب، روشندلان و همچنین مسابقات قرآن بانوان که در هتل ارم برگزار می شود به صورت زنده تقدیم شنوندگان تمام شبکه‌های رادیویی می‌شود.

انتهای پیام

captcha