افتتاح نمایشگاه سه‌دهه عکاسی از فلسطین در بخش جنبی «زیتون‌های زخمی»
کد خبر: 3706955
تاریخ انتشار : ۲۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۰:۲۴

افتتاح نمایشگاه سه‌دهه عکاسی از فلسطین در بخش جنبی «زیتون‌های زخمی»

گروه هنر ــ نمایشگاه عکاسی الفرد یعقوب‌زاده در فلسطین در بخش‌ جنبی زیتون‌های زخمی جشنواره جهانی فیلم فجر عصر امروز 29 فروردین افتتاح شد.

 به گزارش خبرنگار ایکنا؛ نمایشگاه بیست و هشت سال عکاسی آلفرد یعقوب‌زاده در فلسطین از بخش‌های جنبی زیتون‌های زخمی جشنواره جهانی فیلم فجر عصر امروز 29 فروردین، با حضور سید رضا میرکریمی، دبیر جشنواره، سیف الله صمدیان، دبیر بخش عکس جشنواره و جمعی از مسئولان جشنواره در گالری شماره 14 خیابان خارک افتتاح شد.

نمایشگاه بیست و هشت سال عکاسی در بخش جنبی زیتون‌های زخمیدر این نمایشگاه که گزیده‌ای از عکس‌های یعقوب‌زاده طی 28 سال فعالیت حرفه‌ای در سرزمین‌های اشغالی فلسطین و همچنین شهرک‌های اسرائیل‌نشین صورت گرفته و 61 قطعه عکس از مقاومت مردم فلسطین در برابر تجاوز و اقدامات ضد بشری رژیم صهیونیستی طی سال‌های اشغال فلسطین مردم به نمایش درآمده است.

40 عکس از این تعداد با تکنیک رنگی و 21 عکس با تکنیک سیاه و سفید در بردارنده اوج مظلومیت مردم مسلمان فلسطین در برابر تجاوزات رژیم صهیونیستی است. از جمله ویژگی‌های بارز عکس‌های به نمایش درآمده در این نمایشگاه مقاومت مردم فلسطین با استفاده از سلاح‌های ابتدایی همچون سنگ و آتش در برابر رژیمی است که تا بن دندان مسلح است.

در بخش دیگری از این نمایشگاه، عکاس جسارت به خرج داده و با به خطر انداختن جان خود قاب‌های زیبایی از تصاحب خانه‌های فلسطینیان، تخریب آنها به منظور ساخت شهرک صهیونیست‌نشین را به ثبت رسانده است. در بخشی از این نمایشگاه و در قالب عکس‌های سیاه وسفید، نماهایی از احداث دیوار حائل توسط رژیم صهیونیستی میان فلسطین و بخش اسرائیل‌نشین به چشم می‌خورد که عکاس با استفاده از زاویه هنرمندانه‌ای اوج مظلومیت مردم فلسطین در برابر اشغالگری رژیم اسرائیل را به تصویر کشیده است.

همچنین در ابتدای این نمایشگاه در مقابل درب ورودی آن دست‌نوشته‌ای از آلفرد یعقوب‌زاده، هنرمند عکاس به چشم می‌خورد که در آن توضیحات مختصری درباره انگیزه‌هایش برای حضور 28 ساله در فلسطین اشغالی و ثبت این لحظه‌ها توضیح داده است و مثلاً در بخشی از این دست‌نوشته درباره زن عموی خود که ساکن حیفا بوده و در دوران کودکی خاطراتی از این شهر را برای اهالی خانواده که اقلیت ارامنه بوده‌اند تعریف کرده است.

یادآور می‌شود، جشنواره جهانی «فیلم فجر» به دبیری سیدرضا میرکریمی تا 7 اردیبهشت در پردیس سینمای چهار سو به کار خود ادامه خواهد داد.

گزارش تصویری افتتاحیه این نمایشگاه را اینجا ببینید.

انتهای پیام

captcha