حوزه اجتماعی نیازمند تغییر رویکرد بنیادین است
کد خبر: 3706986
تاریخ انتشار : ۲۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۴
موسوی‌چلک:

حوزه اجتماعی نیازمند تغییر رویکرد بنیادین است

گروه اجتماعی ـ مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد سازمان بهزیستی کشور با بیان این‌که حوزه اجتماعی نیازمند تغییرات بنیادین است، اظهارکرد: شناسایی مشکلات حوزه اجتماعی و ارائه راه‌حل علمی به کاهش چالش‌های اجتماعی کمک شایانی خواهد کرد.

حوزه اجتماعی نیازمند تغییر رویکرد بنیادین است

به گزارش ایکنا از لرستان، سیدحسن موسوی‌چلک، مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد سازمان بهزیستی کشور و رئیس انجمن مددکاران اجتماعی ایران روز چهارشنبه، ۲۹ فروردین در همایش گرامی‌داشت روز مددکار اجتماعی که در اداره‌کل بهزیستی لرستان برگزار شد، با تاکید بر ضرورت بررسی‌های علمی و پژوهشی چالش‌ها و مشکلات مددجویان بهزیستی، به بررسی چالش‌های پیش‌روی مددجویان و مددکاران اجتماعی کشور پرداخت.
وی افزود: اداره‌کل بهزیستی و دادگستری لرستان با به‌کارگیری تمام ظرفیت‌ها جهت رفع مشکلات این قشر از جامعه ایرانی، تلاش مضاعف کنند.
موسوی‌چلک به مغفول ماندن حوزه اجتماعی اشاره و با بیان این‌که حوزه اجتماعی یکی‌از حوزه‌هایی است که به هر دلیل، دانسته یا نادانسته، مغفول مانده است، اضافه کرد: در این راستا می‌بایست تغییرات بنیادین در این حوزه صورت گیرد و حوزه اجتماعی را به‌عنوان مهم‌ترین حوزه‌ای در نظر گرفت که موجب توسعه و پیشرفت می‌شود
مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد سازمان بهزیستی کشور خاطرنشان کرد: سیاست ما این است که همایش مددکاری را نه تنها در تهران، بلکه در جای جای ایران جشن گرفته و از تلاش‌های بی‌دریغ این قشر تقدیر کنیم‌.
رئیس انجمن مددکاران اجتماعی ایران با بیان این‌که برای بهتر زیستن مردم نیاز است تا عملکرد خودمان را آسیب‌شناسی کنیم، اضافه کرد: علی‌رغم همه فعالیت‌های قابل تقدیر و ستایشی که صورت پذیرفته است، آثار خدمات ما در پیشگیری اجتماعی، کاهش پرونده‌های قضایی و بهتر زیستن معلولان، چشم‌گیر نیست.
وی با بیان این‌که امروزه مددکاری اجتماعی فقط بازدید از منزل و مصاحبه نیست، گفت: جامعه‌ای که سرمایه اجتماعی بالایی نداشته باشد قطعا حوزه‌های اجتماعی آن دارای مشکلات و گرفتاری‌های زیادی است.
موسوی‌چلک در پایان گفت: امیدوارم بتوانیم با بازنگری در همه زوایای جامعه، سهم خود را در تولید دانش بومی و جهانی افزایش داده و با دیدی مثبت نسبت به آینده، برای بهتر زیستن مردم، فعالیت‌های قابل تجلیلی انجام دهیم‌.

انتهای پیام

captcha