نبود قوانین بروز و کارآمد در عرصه مددکاری
کد خبر: 3707016
تاریخ انتشار : ۳۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۸
بدری مطرح کرد:

نبود قوانین بروز و کارآمد در عرصه مددکاری

گروه اجتماعی ـ رئیس‌کل دادگستری لرستان با اشاره به این‌که ضرورت مددکاری برای همگان روشن شده است، اظهارکرد: قوانین کارآمد و به روز در عرصه مددکاری باعث شده است که نتوانیم پشتیبانی لازم را از آنان به عمل بیاوریم‌.

به گزارش ایکنا از لرستان، جعفر بدری، رئیس‌کل دادگستری لرستان، چهارشنبه، ۲۹ فروردین در همایش گرامی‌داشت روز مددکار اجتماعی که در سالن اجتماعات سازمان بهزیستی لرستان برگزار شد، اظهارکرد: مددکاران اجتماعی در بخش‎های مختلف توانبخشی، خانواده‎های آسیب‎دیده و افراد بی‎سرپرست کمک‎های در خور توجهی را ارائه کرده‎اند.
وی با کارآمد ندانستن قوانین موجود در موضوع کودکان بی‎سرپرست، گفت: از سویی در خصوص معضل طلاق نیز هنوز ابزارهای کافی برای پیشگیری از وقوع این پدیده را در اختیار نداریم.

نبود قوانین بروز و کارآمد در عرصه مددکاری

بدری با تاکید بر ضرورت پشتیبانی همه دستگاه‎های اجرایی از فعالیت مددکاران و فراهم نمودن فرصت‎های شغلی بیشتر برای آنان گفت: مشکل اصلی ما این است که نتوانسته‎ایم آن‌گونه باید از این فعالیت‌ها پشتیانی کنیم که البته دلیل آن نیز به نبود قوانین کارآمد و به‌روز در عرصه مددکاری برمی‎گردد.
رئیس‌کل دادگستری لرستان ضمن انتقاد از نبود قوانین حمایتی لازم برای فعالیت مددکاران، عنوان کرد: روش مدیریتی ما این است که می‎نشینیم تا اتفاقی رخ دهد و پس از آن با معلول مبارزه کنیم، حال آنکه مددکاران می‎توانند، با شناسایی علت‎ها اطلاعات خوبی در اختیار قانون‎گذاران قرار دهند.

نقش مددکاران در بازسازی شخصیت متهمان و پیشگیری از وقوع جرائم

وی به نقش مددکاران در پیشگیری از طلاق اشاره و خاطر نشان کرد: از سویی مددکاران می‎توانند، نقش در خور توجهی در بازسازی شخصیت متهمان خصوصا در پیشگیری از وقوع جرائم داشته باشند.
بدری در ادامه به ضعف عدم دسترسی مددکاران به پرونده شخصیتی متهمان پرداخت و افزود: این در حالی است که یکی‌از وظایف آنان این است که شخصیت متهم را برای قاضی دادگاه معرفی کنند، تا قضات در نظر گرفتن واقعیت‎ها در خصوص پرونده‎های قضایی تصمیم‎گیری کنند.
رئیس‌کل دادگستری لرستان با بیان این‌که سه مؤلفه مهم در مواجهه با مشکلات اجتماعی و افراد آسیب‎دیده قابل توجه هستند، عنوان کرد: ریشه‎یابی مشکل، ارائه راه‌حل برای رفع آن و آموزش و توانمندسازی فاکتورهای مهمی هستند که باید مورد توجه و تاکید قرار گیرند.
وی با تاکید بر توانمندسازی و حمایت از معلولان و مددجویان، گفت: برنامه‎های پیشرفته‎ای به منظور توانمندسازی و حمایت از معلولان در دستور کار دولت‎ها قرار گرفته و در کشور ما نیز اقداماتی صورت گرفته اما هنوز موفق نشده‎ایم، این در حالی‌است که ماهیت دستگاه‌های حمایتی، توانمندسازی مددجویان در حوزه‌های مختلف است.

انتهای پیام

captcha