محرومیت‌زدایی مناطق محروم لرستان با اولویت فرهنگ و اشتغال
کد خبر: 3707028
تاریخ انتشار : ۳۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۹
کشکولی مطرح کرد:

محرومیت‌زدایی مناطق محروم لرستان با اولویت فرهنگ و اشتغال

گروه اجتماعی- فرمانده سپاه لرستان با بیان این‌که محرومیت‌زدایی شش دهستان محروم لرستان توسط سپاه انجام می‌شود، عنوان کرد: محرومیت‌زدایی مناطق محروم لرستان با اولویت فرهنگ و اشتغال و در نتیجه افزایش ضریب اقتصادی مردم در این مناطق صورت می‌گیرد.

به گزارش ایکنا از لرستان، مرتضی کشکولی فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان، شامگاه چهارشنبه، ۲۹ فروردین در جلسه بررسی پروژه‌های قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه لرستان که در استانداری استان برگزار شد، گفت: از سال ۹۵ در کل کشور با ضریب محرومیت ۷ به بالا در دستور کار سپاه قرار گرفته و سهم لرستان ۶ دهستان است و بنای ما بر این است در پنج مؤلفه زیرساخت در کلیه موارد، بهداشت و سلامت با هدف پیشگیری و سلامت و تغذیه و با محوریت طب سنتی، فرهنگی و تعلیم و تربیت، اشتغال به اقتضای ظرفیت هر دهستان اقدامات لازم انجام شود.
وی عنوان کرد: در نظر داریم با تمام ظرفیت زمینه را برای توانمندسازی شش دهستان مهیا کنیم که این تمامی مشکلات و موانع دهستان‌ها را بر عهده می‌گیرد و به‌دنبال حل آن‌هاست.

محرومیت‌زدایی مناطق محروم لرستان با اولویت فرهنگ و اشتغال

کشکولی با بیان این‌که برای هر دهستان ۱۴ میلیارد تومان کار و خدمات تعریف شده است تا در مدت زمان ۲ سال این مهم محقق شود، گفت: دولت‌های گذشته کارهایی انجام داده‌اند اما با همه اقداماتی که شده همچنان کمبودها وجود دارد.
وی افزود: بناست در دو تا سه سال در همه حوزه‌ها اقدامات لازم را انجام دهیم، ردپای همه دستگاه‌های اجرایی وجود دارد لکن امیدواریم با برنامه‌ریزی مناسب شاهد برطرف شدن مشکلات باشیم.
کشکولی افزود: به مردم پول پرداخت نمی‌شود، بلکه چرخه کامل از آموزش و توانمندسازی و تولید و حتی فروش را مورد توجه قرار خواهیم داد.
فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان گفت: در دهستان‌های ذلقی شرقی، شاهیوند شمالی، کشور، میانکوه غربی، هومیان و ضرون، میربک جنوبی کار توانمندسازی عملیاتی خواهد شد و امیدواریم بتوانیم گامی در جهت رفع محرومیت این مناطق برداریم.

ضرورت مشارکت مردم و خیرین در محرومیت‌زدایی

وی با تاکید بر جذب خیرین در راستای محرومیت‌زدایی مناطق محروم لرستان، عنوان کرد: اعتبارات خوبی را برای عمران و آبادانی روستاها جذب کرده‌ایم.
کشکولی افزود: اگر مردم و خیرین پای کار بیایند در کمتر از دو سال می‌توانیم وظیفه محوله در راستای محرومیت‌زدایی مناطق محروم لرستان را به پایان برسانیم.

انتهای پیام

captcha