آیت‌الله شاه‌آبادی عالمی مردمی و ولایتمدار بودند
کد خبر: 3707064
تاریخ انتشار : ۳۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۶
حجت‌الاسلام نظری‌منفرد:

آیت‌الله شاه‌آبادی عالمی مردمی و ولایتمدار بودند

گروه حوزه‌های علمیه ــ استاد حوزه علمیه گفت: یکی از بارزترین خصوصیات ایشان مردمی بودن بود و علم را برای مردم می‌خواستند.

آیت‌الله شاه آبادی عالمی مردمی و ولایتمدار بودند

به گزارش ایکنا؛ حجت‌الاسلام والمسلمین نظری منفرد، شب گذشته ۲۹ فروردین در مراسم بزرگداشت چهلمین روز ارتحال آیت الله شاه آبادی در مسجد اعظم قم گفت: عمر انسان سرمایه گران‌بهایی است و نباید این عمر گران‌بها و زود گذر را به هدر داد.
وی با اشاره به عمر هزار ساله حضرت نوح (ع) بیان کرد: حضرت نوح از معمرین بود و عمر بسیار طولانی داشت، ولی وقتی جناب عزرائیل قصد قبض روح حضرت نوح را کرد وی از او خواست از آفتاب به سایه برود و در سایه جان دهد؛ وقتی عزرائیل از نوح پرسید،‌ای پیامبر خدا، عمر خود در دنیا را چگونه دیدی پاسخ داد: به اندازه همین از آفتاب به سایه رفتن، بنابراین عمر هر چقدر هم طولانی باشد، بسیار زودگذر خواهد بود.
این استاد حوزه علمیه قم گفت: مرحوم شاه‌آبادی فرزند فقیه بزرگ و عارف کامل مرحوم آیت الله شاه آبادی بودند که حضرت امام خمینی ارادت بسیاری به ایشان داشتند و فرزندان این عالم بزرگ نیز روحانی، مجتهد و فاضل هستند.
استاد حوزه با اشاره به معاشرت ۳۰ ساله خود با مرحوم آیت الله نصرالله شاه آبادی گفت: یکی از بارزترین خصوصیات ایشان مردمی بودن بود و علم را برای مردم می‌خواستند؛ ایشان هر چند در قم و نجف از محضر مراجع و علمای بزرگ استفاده کرده بودند، اما بنا به احساس وظیفه به تهران رفتند و با تاسیس مراکز علمی و تدریس علوم دینی منشا خدمات و برکات بسیاری شدند.
وی افزود: ایشان در اواخر عمر شریف خود به قم تشریف آوردند و در مسجد جد خود، مرحوم آیت الله سیدصادق روحانی اقامه نماز جماعت می‌کردند و به وضعیت مردم و محرومین توجه بسیاری داشتند و حتی در آخرین روز‌های عمر شریف خویش نیز این ارتباط با مردم را از دست ندادند.
وی با تاکید بر ولایتمداری آیت الله شاه آبادی، تصریح کرد: ایشان ارادت ویژه‌ای به اهل بیت عصمت و طهارت داشتند و علاوه بر جلسات وعظ و عزا در مسجد، به اقامه روضه خانگی در ایام شهادت سیدالشهدا (ع) نیز اهتمام داشت.
نظری منفرد گفت: این ضایعه را باید به حوزه‌های علمیه تسلیت گفت، زیرا خلأ این انسان‌های دلسوز، خدا باور و مردمی به راحتی و به زودی پر نخواهد شد.

انتهای پیام

captcha