نامگذاری سپاه تنها به ابعاد نظامی محدود نمی‌شود/ لزوم ورود سپاه برای رفع معضلات اطراف حرم احمدی
کد خبر: 3707095
تاریخ انتشار : ۳۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۹
آیت‌الله دستغیب:

نامگذاری سپاه تنها به ابعاد نظامی محدود نمی‌شود/ لزوم ورود سپاه برای رفع معضلات اطراف حرم احمدی

گروه اجتماعی ـ نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری با تأكید بر اینكه هر اقدامی در تضعیف سپاه به مثابه اقدام برای تضعیف انقلاب و نظام است، گفت: نامگذاری سپاه پاسداران انقلاب اسلامی معنایی گسترده دارد و به ابعاد نظامی محدود نمی‌شود.

به گزارش ایكنا از فارس، آیت‌الله‌ سیدعلی اصغر دستغیب، تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) امروز، 30 فروردین‌ماه در دیدار با فرمانده و جمعی از نیروهای ارشد سپاه فجر استان فارس ضمن تبریك فرا رسیدن اعیاد شعبانیه، خیر و بركت ماه‌های رجب و شعبان سخن و گفت: این ایام فرصت مغتنمی برای عبودیت خداوند و سلوك الی‌الله و رسیدن به مدارج عالیه است.
وی ارزشمندی برنامه‌های مهم در حیات انسان را بر محور عبودیت خداوند برشمرد و به همزمانی ایام عید نوروز با ماه رجب اشاره كرد و گفت: همان‌طور كه مقام معظم رهبری نیز فرمودند، همزمانی فصل بهار طبیعت و شکوفایی عالم خلقت با بهار عبودیت و طاعت، تقارن مبارکی است که اِن‌شاءالله خیرات و برکات برای همه مردم را در پی دارد.
آیت‌الله دستغیب در بخش دیگری از سخنان خود به فرا رسیدن روز پاسدار اشاره كرد و اقدامات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را گرامی داشت و تأكید كرد كه هر اقدامی در تضعیف سپاه به مثابه اقدام برای تضعیف انقلاب و نظام است.
نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری با یادآوری نقش سپاه در حفاظت از آرمان‌های انقلاب اسلامی اظهار كرد: برخی‌ها نمی‌خواهند بدانند یا تجاهل می‌كنند كه نامگذاری سپاه پاسداران انقلاب اسلامی معنایی گسترده دارد و به ابعاد نظامی محدود نمی‌شود.
وی با بیان اینكه سپاه در طول حیات انقلاب اسلامی نقش بسیار مهمی در تثبیت و تداوم و حفظ آن ایفا كرده است، گفت: در این چهل سال که از پیروزی انقلاب گذشته در هر مقطع به نحوی انقلاب در معرض تهدید و توطئه بوده و دشمنان هر کاری که گمان کرده‌اند می‌تواند به انقلاب ضربه بزند را انجام داده‌اند اما ماموریت سپاه از این نظر شامل پیشگیری قبل از وقوع و اقدام در زمان رخ دادن اقدامات شیطانی علیه انقلاب است.
آیت‌الله دستغیب اقدامات سپاه را در حوزه‌های مختلف استانی و ملی و دستاوردها و توفیقات آنان را یادآور شد و افزود: ‌سپاه پاسداران هم در بخش استانی و هم ملی توفیقات بسیاری داشته است كه این مسئله همان معنای گفته بنیانگذار فقید انقلاب اسلامی كه فرمودند اگر سپاه نبود، انقلاب نبود و این مسئله منحصر به زمان حیات ایشان نشد که خلف صالح امام پس از ایشان همان خط مشی را در رابطه با سپاه داشتند و دارند.
قائم مقام جامعه روحانیت شیراز با تأكید بر لزوم تقویت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در تمام ابعاد گفت: هر چه سپاه تقویت شود انقلاب و نظام مقدس تقویت خواهد شد چرا كه پاسداری از دستاوردهای انقلاب یک خدمت بزرگ است که همه و به ویژه افرادی که برای این کار گزینش و در سپاه تجمیع شده‌اند باید بر آن اهتمام گمارند.
وی در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به وضعیت بافت قدیم اطراف حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) گفت: یكی از مسائلی كه با سومین حرم اهل بیت(ع) در ارتباط است همین وضعیت بافت اطراف حرم مطهر است كه بنا بر گزارشاتی كه قبلاً تهیه شده بود، وضعیت آن بسیار اسفبار است و مناسب است كه سپاه در مدیریت مسائل بافت قدیم كه اطراف حرم شاهچراغ است، ورود پیدا كند و اقدامات فرهنگی را در این زمینه انجام دهد.
انتهای پیام

captcha