بهزیستی پیگیر اجرای قانون کاشت حلزون رایگان برای نیازمندان باشد
کد خبر: 3707131
تاریخ انتشار : ۳۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۰

بهزیستی پیگیر اجرای قانون کاشت حلزون رایگان برای نیازمندان باشد

گروه اجتماعی- نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس شورای اسلامی گفت: طبق پیش‌بینی قانون برنامه و بودجه 97 نیز تمام هزینه‌های کاشت حلزون که هزینه زیادی دارد و منجر به کر و لال شدن بسیاری از کودکان می‌شود برای نوزدان نیازمند رایگان است که لازم است سازمان بهزیستی این قانون را پیگیری و اجرایی کند.

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، محمد حسینی، نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس شورای اسلامی، امروز، 30 فروردین ماه در مراسم معارفه مدیرکل جدید بهزیستی استان مرکزی گفت: نیاز مددجویان تحت حمایت بهزیستی بیشتر روحی و روانی است نه فقط مالی، بهزیستی باید مددکار افراد آسیب دیده‌ای باشد که در شرایط عادی نمی‌توانند با دیگران ارتباط نزدیک داشته باشند.
وی با اشاره به نقش مجلس در ارائه خدمات به جامعه مخاطب بهزیستی گفت: در قانون برنامه ششم توسعه مستمری افراد تحت پوشش بهزیستی 2 تا 3 برابر افزایش داشته و طبق پیش‌بینی قانون برنامه و بودجه 97 نیز تمام هزینه‌های کاشت حلزون که هزینه زیادی دارد و منجر به کر و لال شدن بسیاری از کودکان می‌شود برای نوزدان نیازمند رایگان است که لازم است سازمان بهزیستی این قانون را پیگیری و اجرایی کند.
حسینی ادامه داد: یکی از اقداماتی که بهزیستی باید دنبال کند پیشگیری از آسیب‌هاست تا در نهایت هیچ فرد معلولی نداشته باشیم و در این راستا در قانون برنامه ششم شرایط خوبی دیده شده است.
به گزارش ایکنا؛ علی اکبر کریمی، نماینده اراک، خنداب و کمیجان نیز در این مراسم گفت: تعداد معلولان مادرزاد در کشور بالاتر از حد جهانی است و همچنین تعداد معلولان ناشی از حوادث از جمله تصادفات در ایران بسیار بالاست و در نهایت جمعیت گسترده‌ای را در کشور جامعه معلولین تشکیل می‌دهند.
وی ادامه داد: با توجه به این شرایط در حوزه قانونگذاری تلاش‌های خوبی برای جلوگیری از بروز معلولیت‌ها شده است، مشکلات اقتصادی سال‌های اخیر و حاشیه نشینی باعث شده در مجموع حجم آسیب‌های اجتماعی به لحاظ دایره جمعیتی و عناوین، گسترش یابد و حساسیت آن تاحدی است که رهبری جلسات ویژه‌ای را برای بررسی و ارائه راهکار تدارک دیدند در استان مرکزی نیز به عنوان استان صنعتی و کارگری در این زمینه کم مشکل نداریم به ویژه در اراک و ساوه.
رئیس مجمع نمایندگان استان مرکزی گفت: بهزیستی به عنوان متولی اصلی رسیدگی به آسیب‌های اجتماعی باید مورد حمایت قرار گیرد در همین راستا مجمع نمایندگان استان آمادگی خود را برای حمایت از بهزیستی اعلام می‌کند قطعاً بار سنگینی بر دوش بهزیستی است که بدون مشارکت مردم و خیرین به سرانجام نمی‌رسد.
وی ادامه داد: با اعتبارات دولتی نمی‌توان این حجم عظیم از رسالت‌های بهزیستی را مدیریت کرد، وجود مؤسسات فعال مردمی تحت نظارت و حمایت بهزیستی می‌تواند در این زمینه مؤثر باشد سال گذشته پرداخت یارانه این مؤسسات به تأخیر افتاده بود که امیدواریم این مؤسسات تقویت شوند چون بخش عمده‌ای از وظایف بهزیستی را بر دوش می‌کشند و باید توسعه یابند.

انتهای پیام

captcha