تدوین نقش کوهدشت در دانش‌نامه دفاع مقدس لرستان
کد خبر: 3707164
تاریخ انتشار : ۳۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۰:۱۳
فردی‌بیرانوند مطرح کرد:

تدوین نقش کوهدشت در دانش‌نامه دفاع مقدس لرستان

گروه فرهنگی ـ فرماندار کوهدشت در رابطه با جمع‌آوری اسناد و آثار شهدای دفاع مقدس در شهرستان کوهدشت، گفت: تدوین نقش شهرستان کوهدشت در دانش‌نامه دفاع مقدس لرستان ازجمله برنامه‌های راهبردی شورای دفاع مقدس این شهرستان در سال‌جاری است.

به گزارش ایکنا از لرستان، نورمحمد فردی‌بیرانوند، فرماندار شهرستان کوهدشت پنج‌شنبه، 30 فروردین در جلسه شورای هماهنگی دفاع مقدس استان لرستان که با حضور حجت‌الله ناصرپور، مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان که در سالن جلسات فرمانداری شهرستان کوهدشت برگزار شد، با اشاره به اقدامات صورت گرفته در خصوص جمع‌آوری اسناد و آثار شهدای این شهرستان در دفاع مقدس، گفت: تدوین نقش شهرستان کوهدشت در دانش‌نامه دفاع مقدس لرستان ازجمله برنامه‌های راهبردی شورای دفاع مقدس این شهرستان در سال‌جاری است.
وی افزود: در ساختار جدید هفت کمیته و بیست سازمان عضو حضور دارند که شامل کمیته‌های آموزش، هنری، فرهنگی، اجتماعی، رسانه‌ای، یادمان دفاع مقدس و کمیته راهیان نور است.
فردی‌بیرانوند ادامه داد: طبق قانون برنامه پنج ساله توسعه ماده 86، کلیه دستگاه‌ها برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بایستی همکاری کنند و بیست درصد از اعتبارات فرهنگی خود را به این امر اختصاص دهند.
فرماندار کوهدشت اضافه کرد: مقرر شده است که زندگی‌نامه شهدا، فداکاری و از جان‌گذشتگی آنان به‌صورت دانش‌نامه تهیه و ساماندهی شود.
وی در ادامه با اشاره به این‌که گردان‌های عاشورا و محبین دوران دفاع مقدس، از شهرستان کوهدشت راهی جبهه‌ها شدند و شهدای فراوانی را تقدیم اسلام کردند، گفت: در سال گذشته یادواره‌های شهدا ازجمله یادواره شهدا در همه صنوف مثل یادواره شهدای عشایر، یادواره شهدای پزشک، یادواره شهدای روحانی و یادواره شهدای ارتش در این شهرستان برگزار شد.
فرماندار کوهدشت با تاکید بر لزوم تبیین نقش شایسته شهرستان در این دانش‌نامه دفاع مقدس لرستان، اظهارکرد: برای انجام هرچه بهتر پژوهش‌های میدانی اعتباری پیش بینی شده که در اختیار پژوهشگران قرار داده می‌شود.

انتهای پیام

captcha