ارجاع ۷۶ هزار پرونده به شوراهای حل اختلاف لرستان
کد خبر: 3707168
تاریخ انتشار : ۳۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۰:۲۴

ارجاع ۷۶ هزار پرونده به شوراهای حل اختلاف لرستان

گروه فرهنگی ـ رئیس حفاظت اطلاعات دادگستری و دادگاه ویژه روحانیت لرستان با تاکید بر حفظ تقویت روحیه گذشت در استان، اظهارکرد: شوراهای حل اختلاف لرستان در سال ۹۶ تعداد ۷۶ هزار پرونده را رسیدگی کردند که تعداد ۱۰ هزار پرونده منتهی به صلح و سازش شد.

به گزارش ایکنا از لرستان، سیدرحیم موسوی، رئیس حفاظت اطلاعات دادگستری و دادگاه ویژه روحانیت لرستان، پنج‌شنبه، ۳۰ فروردین در آئین حسنه و زیبای خون‌بس که در منطقه ماسور خرم‌آباد برگزار شد، اظهارکرد: امروز بزرگ‌ترین افتخار ما این است که به‌عنوان یک مسلمان و تابع احکام دین از آموزه‌های قرآن استفاده می‌کنیم.
وی افزود: خداوند در قرآن‌کریم نبی مکرم اسلام را به عنوان اسوه معرفی می‌کند، در واقع پیامبر اکرم(ص) الگوی مجسم و عینی برای بشریت است.
کاظمی تصریح کرد: خداوند متعال به بنی‌آدم سفارش می‌کند در رفتار و شیوه زندگی با الگو قرار دادن پیامبر اسلام به سعادت واقعی برسید.

معرفت؛ لازمه الگوگیری از منش پیامبر اسلام(ص)

رئیس حفاظت اطلاعات دادگستری داشتن معرفت را لازمه الگوگیری از منش پیامبر اسلام(ص) برشمرد و خاطرنشان کرد: ابتدا باید نسبت به آن حضرت معرفت و سپس حرکت در مسیر و راه هدایتی آن حضرت استفاده کرد.
رئیس دادگاه ویژه روحانیت لرستان گفت: پیامبر اسلام بارها روی وحدت و اتحاد و برادری تکیه کرده است، این در حالی است که قرآن ما را به عنوان برادر معرفی کرده است.
وی با بیان این‌که در هنگام ایجاد یک اختلاف، طرفین اختلاف باید خویشتن‌داری کنند، عنوان کرد: بزرگان و علما و معتمدان و هم مردم بین آن‌ها صلح را برقرار کنند که نمونه آن بعد از اختلاف رخ داده در بین دو خانواده درویشی‌نسب و سگوند، بزرگوارانی در راس آن روحانیت که راهنمای جامعه اسلامی به سمت خیر و خوبی هستند واسطه کار خیر شدند.
کاظمی در پایان گفت: شوراهای حل اختلاف لرستان در سال ۹۶ تعداد ۷۶ هزار پرونده را رسیدگی کردند که تعداد ۱۰ هزار پرونده منتهی به صلح و سازش شد.

captcha