ارائه 50 اثر در نمایشگاه هنر اسلامی- ایرانی دوره قاجار
کد خبر: 3707204
تاریخ انتشار : ۳۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۷

ارائه 50 اثر در نمایشگاه هنر اسلامی- ایرانی دوره قاجار

گروه ادب ــ مدیر روابط عمومی کتابخانه و موزه ملی ملک از ارائه 50 اثر هنری در نمایشگاه هنر اسلامی – ایرانی دوره قاجار در موزه ملک خبر داد.

ارائه 50 اثر در نمایشگاه هنر اسلامی- ایرانی دوره قاجار
مهدی یساولی، مدیر روابط عمومی کتابخانه و موزه ملی ملک در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا درباره نمایشگاه «هنر اسلامی – ایرانی؛ دوره قاجار» گفت: این نمایشگاه همزمان با آئین گرامیداشت میلاد امام حسین(ع) گشایش یافته و هنر ایرانی اسلامی در دوره قاجار را نشان می‌دهد.
وی افزود: در این نمایشگاه برخی از انواع تابلوهای نقاشی، خوشنویسی‌ها، نگاره‌ها، قاب آینه‌ها، عبارت‌های قرآنی مزین به هنر اصیل اسلامی و ایرانی و نسخه‌های نفیس خطی به ویژه قرآن در دوره قاجار در معرض دید علاقه‌مندان قرار گرفته است.
یساولی ادامه داد: آثار فرهنگی و هنری به جا مانده از دوره قاجار نشان می‌دهد که در این دوره، در مقاطعی، این هنر مورد بی‌توجهی پادشاهان قاجار قرار گرفته است، اما سلسله قاجار با وجود این کاستی‌ها، پشتیبان و پرورنده فرهنگی شاخص و قابل توجهی در تاریخ ایران به شمار می‌آید و در مقایسه با دیگر کشورهای دنیای اسلام در خاورمیانه در این زمینه کارنامه‌ای روشن دارد.
وی در ادامه عنوان کرد: در این دوره از نمایشگاه، 50 اثر تاریخی و هنری ارائه شده که قطعه رباعیات خیام، آیه الکرسی به خط نسخ ورقاع زین العابدین اصفهانی، حدیثی از حضرت علی(ع) به خط نسخ محمد شفیع تبریزی، سوره آل عمران آیه 18و دعای قرائت قرآن به خط نسخ ابوالحسن طباطبایی، دعای تحویل سال (یا مقلب القلوب...) به خط نسخ و رقاع ام السلمه (دختر فتحعلی شاه قاجار) و شمایل حضرت علی و حسنین (ع) اثر میرزا باقر صورتگر به سفارش شعاع الملک از جمله این آثار است.


انتهای پیام

captcha