حملات آمریکا، فرانسه و انگلیس به سوریه برای اعلام وجود بود/ تجلیل از برگزاری مسابقات بین‎المللی قرآن
کد خبر: 3707230
تاریخ انتشار : ۳۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۷
خطیب جمعه تهران:

حملات آمریکا، فرانسه و انگلیس به سوریه برای اعلام وجود بود/ تجلیل از برگزاری مسابقات بین‎المللی قرآن

گروه سیاسی ــ حجت‌الاسلام صدیقی، حملات آمریکا، انگلیس و فرانسه به سوریه را به دلیل نقش جبهه مقاومت در به شکست کشاندن اهداف آنان در منطقه خواند و گفت: آنها از این وضعیت عصبانی هستند و لذا چند موشک شلیک کردند که بگویند ما هم هستیم.

حملات آمریکا، فرانسه و انگلیس به سوریه برای اعلام وجود بود/ وزارت اطلاعات در مقابل دشمن تهاجمی عمل کند

به گزارش ایکنا حجت‌الاسلام و المسلمین کاظم صدیقی، امروز، 31 فروردین، در خطبه دوم نماز جمعه این هفته تهران، با دعوت همگان به تقوای الهی گفت: ما از نظر علمی باید اعتقادت‌مان را منطقی کنیم و هم مواظب اعمالمان باشیم. گاهی یک گناه که نزد خدا سنگین است باعث بستن در هدایت می‌شود، لذا مهمترین اصل در تقوا حفظ اعتقادات است.
وی در ادامه به بررسی و تحلیل مسائل روز پرداخت و به حمله جنایتکارانه آمریکا، انگلیس و فرانسه به سوریه اشاره کرد و گفت: این کار برخلاف موازین بین‌المللی بود؛ هر روز که از عمر ننگین جهان سلطه می‌گذرد آنها به دست خودشان چهره وحشی خود را برای همه عالمیان آشکار می‌کنند.
صدیقی اظهار کرد: اینها نه دین دارند و نه تمدن و نه به قانون و ملاحظه پایبندند. هیچ خط قرمزی ندارند در حالی که هیچ حیوانی هم اینگونه نیست. جهان سلطه هیچ حد و مرز و منطقی ندارد و منطقش تنها زور است و در مقابل کسی که فقط حرف زور می‌فهمد باید زور نشان داد.
خطیب جمعه تهران عنوان کرد: به تعبیر مرحوم شهید آیت‌الله دکتر بهشتی آمریکا عصبانی است و باید به او گفت از عصبانیت بمیر. محور مقاومت همه اهداف شما را به شکست کشاند و حالا چند موشک شلیک کردید که بگویید ما هم هستیم.
وی در ادامه به جنایات اسرائیل در فلسطین اشاره کرد و گفت: ترامپ با اعلام این حرف غیرقانونی، غیرعرفی و غیر اخلاقی مبنی بر اعلام بیت‌المقدس به عنوان پایتختی رژِیم صهیونیستی اولین تیر را به قبله نخستین مسلمانان پرتاب کرد اما تمام مردم فلسطین یکپارچه به پا خاستند و این نشانه قدرت آنهاست و آن زمان که اسرائیل هر بلایی که می‌خواست بر سر این مردم می‌آورد گذشته است.
صدیقی افزود: این رژیم کودک‌کش مرتب در حال ادم‌کشی است اما این جنایت‌ها موجب تسریع در زوال این حکومت خواهد شد. ما به فلسطینیان می‌گوییم که در مقاومت خود پایدار باشید که ظهور نزدیک است و شما جام پیروزی را سر خواهید کشید و به گفته رهبر انقلاب در مسجد الاقصی بدون حضور صهیونیست‌ها، نماز خواهیم خواند.
خطیب جمعه تهران با اشاره به دیدار اخیر سربازان گمنام امام زمان(عج) با رهبر معظم انقلاب گفت: این دیدار به لحاظ معنویت، اخلاص و صفا بی‌سابقه بود و این نشانه عنایت امام زمان(عج) است. خط و جناح اینها جناح انقلاب است و خط انقلاب نیز خط تعبد است.
وی با اشاره به مطرح شدن مسئله نفوذ در این دیدار گفت: ما در میانه یک جنگ بزرگ و پیچیده قرار داریم و یکی از روش‌هایی که دشمن در جنگ با ما به کار می برد، بحث نفوذ است؛ چرا که نفاق اسلام را به مصیبت‌هایی مبتلا کرده که به این زودی‌ها از آن خلاص نمی‏‎شویم. پس باید آنهایی که دل در گرو دشمنان دارند اما دم از خدمت می‎زنند را بشناسیم.
صدیقی در ادامه به روش‌های مختلف نفوذ اشاره کرد و گفت: کسانی هستند که به عنوان مشاور یا دوست یک مسئولی به او مسائلی را بیان می‌کنند که او را به خطا بکشاند و این همان نفوذ است.
وی اضافه کرد: برخی نه گفتن به بیگانه را نابودی می‌دانند و تسلیم را بر نابودی ترجیح می‌دهند، تبلیغات دشمن و افراد نفوذی که به عنوان رفیق یا مشاور ارشد یک مسئول، او را از نظر محاسبات دچار خطا می‌کنند.
صدیقی عنوان کرد: در فضای مجازی که عن قریب شاهد شکل گرفتن پیام‌رسان‌های داخلی در آن و خودکفا شدن در این زمینه خواهیم شد تا دیگر اسرارمان در اختیار بیگانگان نباشد، زیرا دشمنان می‌خواستند از طریق فضای مجازی مردم را به این باور برسانند که انقلاب برای شما کاری نکرده است.
خطیب جمعه تهران اظهار کرد: کشورهایی که به آمریکا متکی هستند به هیچ کجا نرسیده‌اند عربستان این همه پول دارد و قارون منطقه به شمار می‌آید ولی ترامپ می‌گوید عربستان گاو شیرده ماست؛ این عزت است؟ این اقتدار است؟ یک قلدر یک رژیمی را در حد یک حیوان مطرح می‌کند. این ایران است که چهل سال در انقلاب و جنگ بوده و به همه دنیا نه می‌گوید و مشت محکمش دهان دشمنان را خرد می‌کند.
وی ادامه داد: ایجاد نابسامانی مالی و اقتصادی را انجام می‌دهند از یک طرف تحریم و از طرفی تحریک می‌کنند، سوء مدیریت به راه می‌اندازند همانطور که مقام معظم رهبری هم فرمودند که در جریانات ارزی دست بیگانه مشهود بود و چند روز دیدید که آن‌هایی که از بیرون دلی با انقلاب ما دارند بیشتر نگران شدند. این‎ها کار نفوذی‌هاست، چه نفوذی‌های مزد‌بگیر و چه آن‌ها که از نظر فرهنگی با آن‌ها هم‌دل هستند.
خطیب جمعه تهران اظهار کرد: در ماه‌های دی و بهمن و اسفند 96 می‎خواستند ناامنی ایجاد کنند تا به اصطلاح کار نظام را تمام کنند. می‌خواستند ناامنی اقتصادی و اخلاقی و سیاسی و اجتماعی به بار آورند، ایجاد آشفتگی هم جزء نفوذ آنهاست باید مردم و مسئولان ما هوشیار باشند و سربازان گمنام امام زمان(عج) هم نه تنها باید رصد کنند بلکه تهاجمی هم عمل کنند تا بیگانگان را مشغول ساخته تا به فکر آسیب زدن به کشور نباشند.
صدیقی در ادامه به روز پاسدار و سپاه پاسداران هم گریزی زد و گفت: سپاه پاسداران و ما ادریک سپاه پاسداران. الحق و الانصاف که باید روز میلاد امام حسین(ع) به نام سپاه پاسداران نامگذاری می‎شد؛ چرا که به گفته امام اگر سپاه نبود کشور هم نبود.
وی در پایان تاکید کرد: ما در دیدارهایی که با جانبازان داشته‏‎ایم چیزهایی که به ضرر مسئولان است نمی‌گویم، اما این بزرگواران می‎گویند برای مناطقی که ما در آن جنگیدیم فضایی ایجاد کرده‎اند تا بازدید از آن صورت گیرد اما آیا ما در حد یک زمین نیستیم که به دیدار ما هم بیایند؟ این حرف حقی است.
صدیقی در پایان از برگزارکنندگان مسابقات بین‌المللی قرآن نیز تشکر و قدردانی کرد.

بنابراین گزارش خطیب جمعه تهران در خطبه اول نماز جمعه، نقش مهم زبان و چشم در حفظ تقوا گفت: مومن زبانش در اختیار دینش است و با زبانش خدا را ناراضی نمی‌کند. همچنین چشم مؤمن هرزه نیست؛ چشم جاسوس دل است. چشم شکار را پیدا می‌کند و دل به دنبال شکار می‌رود، لذا این چشم و زبان دو مرکز کنترل دقیق خداجویان است.

وی در ادامه به تفسیر سوره حمد و آیه «ایاک نعبد و ایاک نستعین» پرداخت و افزود: بحث این بود که چرا این آیه به صورت «ایاک اعبد و ایاک استعین» نیامده و به صورت جمعی بیان شده است. وجه دیگر این مطلب آن است که انسان به صورت انفرادی به دلیل گرفتاری‌ها و گناهانی که کرده خود را در این حد و صلاحیت نمی‌بیند که از درگاه خدا چیزی بخواهد.

صدیقی اظهار کرد: انسان گناهکار خجالت می‌کشد به نزد کسی برود که همه چیز او را می‌داند، زیرا گناه زبان انسان را لال می‌کند ولی در جمع می‌تواند خود را در میان خوب‌ها نیز جا بزند و دست خود را به سمت خدا دراز کند. در نماز نیز ما خود را در جمع خوبان، ملائکه معصوم و ائمه می‎بینیم و از این طریق از خدا درخواست می‌کنیم.

خطیب جمعه تهران با اشاره به میلاد امام حسین(ع) گفت: امام حسین(ع) محور انقلاب‌های توحیدی در عالم خلقت است. حضرت آدم نیز زمانی که گرفتار حجاب هبوط شد و به زمین آمد بسیار گریان بود اما وقتی خداوند جبرئیل را پیش او فرستاد و کلمات «الهی یا حمید بحق محمد، یا عالی بحق علی، یا فاطر بحق فاطمه، یا محسن بحق الحسن و یا قدیم الاحسان بحق الحسین» به او آموخته شد با شنیدن نام حسین(ع) دچار یک تحول و انقلاب درونی شد.

وی تأکید کرد: معلوم می‌شود پرچم همه انقلاب‌ها، بیرونی و درونی، به دست امام حسین(ع) است و در انقلاب‌های علیه ظالمان و مستکبرین و مفسدین کشتی نجات، امام حسین(ع) است، لذا انقلاب ما هم انقلاب خسینی است و تحولی که در عالم با انقلاب ما پیش آمده و قدرتی که مستضعفین گرفته‌اند و رعبی که در دل آمریکا و همه اذنابش افتاده زیر پرچم امام  حسین(ع) است.

انتهای پیام     

captcha