شعبان مقدمه ای برای بهره مندی از ماه رمضان است
کد خبر: 3707234
تاریخ انتشار : ۳۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۱

شعبان مقدمه ای برای بهره مندی از ماه رمضان است

گروه سیاسی - امام جمعه ارومیه گفت : رجب و شعبان مقدمه‌ای برای بهره مندی از ماه رمضان است.

به گزارش ایکنا از آذربایجان غربی حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی امام جمعه ارومیه در خطبه های این هفته نماز جمعه ارومیه بیان کرد : رجب و شعبان مقدمه ای برای بهره مندی از ماه مبارک رمضان است تا بتوانیم از این ماه به نحو احسن استفاده کرده و از فضایلش بهره‌ مند شویم.

وی افزود : بهترین عمل در ماه شعبان صدقه به فقرا و استغفار گناهان بوده و کسی که در این ماه صدقه دهد خداوند این صدقه را افزایش می‌دهد و در قیامت این صدقه به شخص برمی گردد.

وی ادامه داد : در روایات آمده است که قدرتمندان و حکمرانان در دنیا در زمانی که نمی‌خواستند اموال و قدرت خود را از دست دادند و کسانی دیگر جای آن را گرفتند بنابراین همه افراد از این دنیا می‌روند بنابراین شایسته است انسان همیشه به فکر مرگ باشد.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی با بیان اینکه در روز آخرت اعضا و جوارح انسان برخلاف انسان شهادت می‌دهند اظهار کرد : در قیامت قدم‌ها می‌لرزد و قلب‌ها از ترس می‌لرزند و چهره افراد خیّر سفید است و چهره افراد گناهکار سیاه می‌شود.

امام جمعه ارومیه خاطرنشان کرد : در آن روز پرده‌ها کنار می‌رود و خداوند در این روز بر اساس قسط و عدل میان مردم قضاوت می‌کند.

وی گفت : انسان باید همیشه فکر مرگ و آخرت باشد که این دنیا فانی است و باید از کسانی فوت کرده‌اند عبرت گرفت قبل از این‌که دیگران از ما عبرت بگیرند.

وی با بیان اینکه اعضا خانواده نباید به یکدیگر ظلم کنند، اظهار کرد : کسانی که همسر خود را از دست می‌دهند می‌توانند بعد از فوت همسر خود ازدواج کنند و مخالفت سایر اعضا خانواده ظلم است و نباید با این کار مخالفت کرد.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی افزود : گاهی اوقات برخی از فرزندان برای طمعی که برای ارث دارند پدر خود را زیر فشار می‌گذارند که همسر خود را که بعد از فوت مادر خود ازدواج‌کرده‌اند طلاق دهند که این رفتار شایسته نیست و مورد رضایت خداوند نیست.

امام جمعه ارومیه گفت : ظلم در حق مظلوم که هیچ حامی ندارد سبب غضب خداوند خواهد شد.

انتهای پیام

captcha