امام حسین(ع) پاسدار بزرگ قرآن و اسلام بود
کد خبر: 3707237
تاریخ انتشار : ۳۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۴
آیت‌الله خاتمی:

امام حسین(ع) پاسدار بزرگ قرآن و اسلام بود

گروه سیاسی: نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان گفت: امام حسین(ع) پاسدار بزرگ قرآن و اسلام بود و روز ولادت این امام همام به حق در تقویم کشور به نام روز پاسدار نام‌گذاری شده است.

به گزارش ایکنا از زنجان، آیت‌الله علی خاتمی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان ظهر امروز جمعه 31 فروردین ماه در خطبه‌های نمازجمعه زنجان با تبریک فرا رسیدن اعیاد ماه شعبان و فرا رسیدن سالروز ولادت امام حسین(ع)، اظهار کرد: امام حسین(ع) پاسدار بزرگ قرآن و اسلام بود و این روز به حق در تقویم کشور به نام روز پاسدار نام‌گذاری شده است.
آیت‌الله خاتمی ضمن تبریک فرا رسیدن سالروز ولادت حضرت ابوالفضل(ع) در چهارم شعبان، افزود: این حضرت جوانمردانه در مقابل دشمنان و در دفاع از امام حسین (ع) ایستاد و این روز نیز به نام روز جانباز نام‌گذاری شده که جانبازان دوران دفاع مقدس و انقلاب اسلامی الگویی مهم در پشتیبانی از ولایت محسوب می‌شوند.
امام جمعه زنجان با تبریک روز جانباز تاکید کرد: یکی از پیامرسان‌های کربلا حضرت سجاد(ع) است که شخصیت برجسته مکتب اسلام شناخته می‌شود.
نماینده ولی فقیه در استان زنجان با بیان اینکه امام سجاد(ع) دعای خیر برای رشادت‌های حضرت عباس انجام دادند، تصریح کرد: حضرت عباس(ع) از جایگاه والایی در بین شیعیان اسلام برخوردار است.
آیت‌الله خاتمی در ادامه با بیان اینکه پس از انقلاب شکوهمند اسلامی دشمنان همواره به دنبال دخالت در امور کشور هستند، گفت: دشمنان پیش از انقلاب بد عادت شده بودند و پس از انقلاب نیز سعی در دخالت در امور کشور را داشته‌اند اما دشمنان هیچ زمان در این امر موفق نشده و موفق نیز نخواهند.
وی بیان اینکه دوم اردیبهشت‌ماه یادآور سالروز انتخاب انقلاب فرهنگی توسط رهبر کبیر انقلاب است، تصریح کرد: در ۲ اردیبهشت سال ۵۹ اعلام انقلاب فرهنگی توسط امام خمینی (ره) است که با محوریت گزینش اساتیدی که در تراز جمهوری اسلامی بودند صورت گرفت و خروجی آن خدمت به کشور بود.
آیت‌الله خاتمی با بیان اینکه 5 اردیبهشت سال ۵۹ یکی از روزهای ماندگار در کشور است، گفت: پس از پیروزی انقلاب، توطئه‌های دشمنان انقلاب، به خصوص آمریکایی‌ها در جهت شکست انقلاب برنامه‌های مختلفی را اجرا می‌کردند، دانشحویان خط انقلاب سفارتخانه آمریکا را کشف کردند و این عمل از سوی امام راحل انقلابی بزرگ معرفی شد، در نتیجه آمریکایی‌ها در ۵ اردیبهشت‌ماه سال ۵۹ با اعزام نیروهای نظامی خود برای آزادی جاسوسان دربند اقدام کردند ولی در صحرای طبس گرفتار طوفان شن شدند.
captcha