رسالت سپاه پاسداران؛ پاسداری از ارزش‌ها و احکام اسلامی
کد خبر: 3707278
تاریخ انتشار : ۳۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۹:۴۳

رسالت سپاه پاسداران؛ پاسداری از ارزش‌ها و احکام اسلامی

سیاست‌ و اقتصاد- امام جمعه مشهد با اشاره به اینکه امام سجاد(ع) رهبر سوم کربلا بودند و جریان انقلاب عاشورا را تداوم بخشیدند، گفت: 40 سال زندگانی انقلابی ایشان باعث شد این انقلاب یک انقلاب قطعی و ماندنی در تمام نسل‌ها باشد، امروز هم رسالت اصلی سپاه پاسداران به عنوان محور اقتدار نظام اسلامی، پاسداری از این نظام است و تا به امروز هم سپاه در برابر تمام جریانات برانداز انقلاب، ایستادگی کرده است.

به گزارش ایکنا از خراسان رضوی، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی علم‌الهدی، آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی، امام جمعه مشهد ظهر امروز، 31 فروردین ماه در خطبه‌های نماز جمعه این هفته در حرم مطهر امام رضا(ع)، با اشاره به فرارسیدن سالروز میلاد امام حسین(ع) و روز پاسدار، اظهار کرد: علت اینکه میلاد سیدالشهدا(ع) به فرمان امام(ره) روز پاسدار نام گرفت، این است که سپاه پاسداران امتداد سپاه سیدالشهدا(ع) در کربلا است و پاسدار در سپاه پاسداران همان نقشی را دارد که اصحاب سیدالشهدا(ع) در روز عاشورا در سپاه ایشان داشتند.
وی با اشاره به ضرورت‌های مورد توجه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، عنوان کرد: کارنامه یک پاسدار در زمینه ایثار در راه انقلاب، همان کارنامه جون و مسلم‌ابن‌ اوسجع در کربلا است، این جریان باید به صورت یک فرهنگ در قشر پاسدار و جریان تشکیلاتی سپاه حاکم باشد، لذا امام(ره) ولادت سیدالشهدا را روز پاسدار نامگذاری کردند.
آیت‌الله علم‌الهدی با اشاره به اینکه جایگاه پاسداری سیدالشهدا(ع) از ارزش‌های اسلامی است، ابراز کرد: امام حسین(ع) اولین پاسدار از ارزش‌ها، احکام اسلام و امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر بودند و سوم شعبان روزی است که شرح وظایف سپاه و پاسداران تعریف می‌شود.
امام جمعه مشهد تقارن سال‌روز تأسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با میلاد امام سجاد(ع) را حامل پیام مهمی برای پاسداران انقلاب اسلامی دانست و افزود: روز دوم اردیبهشت سال 1358، سالروز تأسیس سپاه پاسداران است که امسال با روز میلاد امام سجاد(ع) همزمان شده است و این تصادف بیانگر یک راز و سر لطیف است.
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با اشاره به اینکه حضرت زین‌العابدین(ع) رهبر سوم کربلا بودند و جریان انقلاب عاشورا را تداوم بخشیدند، عنوان کرد: 40 سال زندگانی انقلابی ایشان باعث شد این انقلاب یک انقلاب قطعی و ماندنی در تمام نسل‌ها باشد، امروز سپاه پاسداران نیز به عنوان محور اقتدار نظام اسلامی، رسالت اصلی‌اش پاسداری از این نظام است و تا امروز هم سپاه در برابر تمام جریاناتی که قصد براندازی انقلاب را داشته، ایستادگی کرده است.
وی با بیان اینکه امروز در کشور سه جریان با سپاه مسئله دارد، ابراز کرد: اول ضد انقلاب وابسته به استکبار که می‌خواهد انقلاب را برگرداند، دوم عده‌ای فرصت طلب سیاسی که می‌خواهند با رسیدن به قدرت، کشور انقلابی را به یک کشور غیرانقلابی و پایگاه رفاه و عیاشی تبدیل کنند و سوم هم جریان انقلابیون خسته شده از انقلاب هستند که نمی‌خواهند مسیر انقلاب را ادامه دهند و چون نمی‌توانند از سهم خود چشم‌پوشی کنند با سپاه مشکل دارند.
آیت‌الله علم‌الهدی با اشاره به اینکه رسالت اصلی سپاه در عمر 39 سالگی، مقابله با هر جریانی است که بخواهد انقلاب را براندازی و یا مصادره کند، تشریح کرد: بزرگترین توطئه امروز دشمن برای مصادره و براندازی انقلاب، کشیدن سفره دین از زیر پای مردم است.
نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی با اشاره به دو اتفاق ناخوشایند فرهنگی در کشور، اظهار کرد: ما امروز واقعا دچار مشکل هستیم، یک پلیس در اجرای مأموریت خود اشتباه کرده است و باید پیگیری شود اما یک مرتبه تمام دستگاه‌ها راه می‌افتند و حتی در مجلس که باید معبد باشد، فریاد می‌زنند که دیگر پس از این کسی با بی‌حجابی برخورد نکند، این ندا بر ضد امربه‌معروف و نهی‌ازمنکری است که سیدالشهدا(ع) برای آن خون خود را نثار کرد.
وی ادامه داد: خطای خطاکار باید جبران شود، اما نیروی انتظامی که در همه بحران‎های مختلف به فریاد نظام و انقلاب رسیده است، با خطای یک مأمور نباید زیر سؤال قرار بگیرد.
آیت‌الله علم‌الهدی با اشاره به حرمت‌شکنی عده معدودی در جریان مراسم اجرای زنده موسیقی در برج سلمان مشهد، ابراز کرد: در شهر امام رضا(ع)، فاجعه اسفباری را در بازار این شهر راه انداختند که جز یک عده خواهران ایثارگر غیرتمند، برادران دینی و برخی مسئولان قوه قضائیه شخص دیگری از مسئولان، بروز این فاجعه را به روی خود نیاورد.
امام جمعه مشهد ضمن تقدیر از متدینانی که نسبت به این حرمت‌شکنی واکنش نشان دادند، ابراز کرد: در این شهر و استان، مسئولان در همه حوزه‌های امنیتی، سیاسی و مدیریت اجرایی، ابتدا حکم خادمی امام رضا(ع) را دارند و این درست نیست که یک مسئول فجایع و گناهان را ببیند و عکس‌العملی نشان ندهد اما محور اقتدار ما سپاه و بسیج غیرتمندی است که جلوی توسعه ناهنجاری‌ها را خواهند گرفت.

انتهای پیام

captcha