افتتاح رسمی مرکز حفظ مجازی قرآن کریم حضرت زینب(س) در مشهد
کد خبر: 3707282
تاریخ انتشار : ۳۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۵

افتتاح رسمی مرکز حفظ مجازی قرآن کریم حضرت زینب(س) در مشهد

گروه فعالیت‌های قرآنی- مرکز مجازی حفظ قرآن کریم حضرت زینب(س) با حضور آیت‌الله علم‌الهدی و به همت اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی در مشهد افتتاح شد.

به گزارش ایکنا از خراسان رضوی، به نقل از اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی، پنجشنبه، 30 فروردین ماه مرکز حفظ مجازی قرآن کریم حضرت زینب(س) با حضور آیت‌الله سیداحمد علم الهدی، نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی و حجت‌الاسلام احمدزاده، مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی افتتاح شد.

در این مراسم آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی، نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی، آموزش قرآن را ارزشمندترین خدمت به بشر عنوان کرد و افزود: اگر نهادهای قرآنی در این زمینه فعالیت بیشتری داشته باشند قرآن در جامعه گسترش بیشتری پیدا می کند.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی ضمن تشکر از اداره اوقاف در این زمینه بیان کرد: اداره اوقاف با همکاری دیگر نهادهای قرانی برای آموزش قرآن می تواند موفق تر عمل کند.

وی با تاکید بر ارتباط اوقاف با حسینیه ها و جلسات قرآنی منازل، عنوان کرد: در استان خراسان رضوی جلسات قرآنی زیادی برگزار می شود که اوقاف به عنوان یک ظرفیت مهم می تواند استفاده کند و به شناسایی این محاقل بپردازد.

در ادامه حجت الاسلام جمال ایزدی، مدیر فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی در خصوص این مرکز توضیحاتی ارائه داد و افزود: سازمان اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی چند ماموریت مهم از جمله فعالیت قرآنی دارد.

وی بیان کرد: فعالیت های قرآنی این اداره در 4 بخش تربیت مربی قرآن و فعالیت های آموزشی برای مربیان، برگزاری محافل قرآنی با حضور قاریان ملی و بین‌المللی، مسابقات قرآنی و تربیت حافظان قرآن کریم در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری که فرمودند: ما باید 10میلیون حافظ قرآن کریم داشته باشیم، گفت: از این رو اوقاف متعهد شد تا یک میلیون نفر حافظ قرآن تربیت کند که خوشبختانه اکنون توسط این سازمان بیش از یک میلیون نفر حافظ شده اند.

حجت الاسلام ایزدی اظهار کرد: حفظ قرآن کریم در دو بخش حضوری و مجازی صورت می گیرد که امروز بخش مجازی آن افتتاح شد و این مرکز با حضور 24 کارشناس در دو نوبت فعالیت می کند و تاکنون 2 هزار و 653 نفر از این طرح بهره مند شدند.

انتهای پیام

captcha