«مصباح»، کانون جوانان قرآنی در پاکستان/ دغدغه‌های جامعه مجازی و حقیقی+عکس
کد خبر: 3707343
تاریخ انتشار : ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۰
در گفت‌و‌گو با ایکنا عنوان شد؛

«مصباح»، کانون جوانان قرآنی در پاکستان/ دغدغه‌های جامعه مجازی و حقیقی+عکس

گروه بین‌الملل - مسئول آکادمی قرآنی «مصباح» در کویته پاکستان گفت: این آکادمی با حضور جوانان اداره می‌شود و این گروه به طور خودجوش فعالیت‌های قرآنی اجرا و جلسات آگاهی‌بخشی برگزار می‌کنند.

«مصباح»؛ کانون جوانان قرآنی در پاکستان/ دغدغه‌های جامعه مجازی و حقیقی

به گزارش ایکنا؛ آکادمی قرآنی مصباح یک مرکز آموزشی، فرهنگی و خیریه در شهر کویته (پایتخت ایالت بلوچستان پاکستان) برای ترویج فرهنگ قرآنی، برپایی شعائر دینی و تبلیغ معارف اسلامی است.

این آکادمی در سال 2010 میلادی به عنوان یک مرکز قرآنی، آموزشی و خیریه توسط محمد هادی، قاری جوان بین‌المللی پاکستان و چند جوان مؤمن بدون کمک هیچ مرکز، اداره دولت یا نهاد خاصی تأسیس شد، قاری محمد هادی در سال‌های گذشته در مسابقات بین‌المللی تهران شرکت و رتبه ششم را کسب کرد.

اهداف
آکادمی قرآنی مصباح با توجه به رسالت قرآنی و فرهنگی خود، اهدافی همچون فراهم‌آوردن فضای مناسب و امکانات لازم برای ترویج فرهنگ قرآنی و یادگیری قرآن برای نوجوانان و جوانان شهر کویته، تعمیق و گسترش فرهنگ اسلامی و آموزش معارف اسلامی در میان اقشار مختلف به ویژه نونهالان و جوانان با بهره‌گیری از منبع قرآن و معارف اهل بیت(ع)، بزرگداشت مناسبت‌های دینی و مذهبی با برنامه‌های متنوع و پربار، ایجاد زمینه مناسب برای یادگیری روخوانی، تجوید و تلاوت، کمک به بهبود شرایط تحصیلی نوجوانان و جوانان به طرق مختلف و در حد توان و گسترش معارف دینی به وسیله برنامه‌های آموزشی، فرهنگی، ورزشی و با استفاده از نرم‌افزارها و علوم جدید و مدرن مانند برنامه‌های رایانه‌ای را دنبال می‌کند.

«مصباح»، کانون جوانان قرآنی در پاکستان/ دغدغه‌های جامعه مجازی و حقیقی+عکسقاری «محمد هادی»، مؤسس آکادمی مصباح

هم اکنون محمد عباس جعفری این آکادمی را سرپرستی می‌کند.ایکنا برای آشنایی بیشتر با آکادمی قرآنی کویته و فعالیت‌های اين مركز گفت‌و‌گویی با وی انجام داد، جعفری ابتدا گفت: در این آکادمی فرهنگی قرآنی، در کنار آموزه‌های دینی به آموزش‌ علوم جدید، کامپیوتر و ورزش توجه ویژه شده و در این راستا برنامه‌های مختلفی اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: این آکادمی در رشته‌های قرآنی از جمله روخوانی، تجوید و ترتیل و تفسیر کلاس‌های مختلفی دایر و در ایام رمضان و مناسبت‌های دینی مسابقات قرآن برگزار می‌کند.

«مصباح»، کانون جوانان قرآنی در پاکستان/ دغدغه‌های جامعه مجازی و حقیقی+عکسعباس جعفری، مسئول آکادمی مصباح در حال تلاوت قرآن

عباس جعفری اظهار کرد: ما در حال حاضر دو شعبه فعال از آکادمی در سطح شهر کویته داریم که یکی آن در خیابان علمدار و دیگری در مسجد حسینی مؤمن‌آباد فعالیت دارد.

فعالیت‌های ورزشی
عباس جعفری افزود: آکادمی مصباح بدون کمک نهادهای دولتی یا خصوصی و با تلاش‌های خالصانه چند جوان فعال شیعی به فعالیت‌های فرهنگی، قرآنی و ورزشی می پردازد و اکنون حدود 350 دانش آموز قرآنی در کلاس‌های روخوانی، تجوید و تلاوت مشغول به یادگیری قرآن هستند.

جعفری با بیان اینکه علاوه بر فعالیت‌های قرآنی، برنامه‌های دیگری نیز در این آکادمی اجرا می‌شود، تصریح  کرد: در ایام ولادت، شهادت و مناسبت‌های اسلامی مانند محرم و رمضان مسابقات و برنامه‌های ویژه‌ای داریم و افراد علاقمند در آن شرکت می‌کنند.

وی در بخش دیگری از این گفت‌‌و‌گو با اشاره به اینکه در جوامع اسلامی شاهد هجمه فرهنگی دشمنان با هدف تغییر باورهای اسلامی جوانان مسلمان هستیم، یادآور شد: جوانان این آکادمی به طور خودجوش علاوه بر کلاس‌های‌ قرآنی، درس‌های اخلاق، اسلام‌‌شناسی، دشمن‌شناسی و جلسات آگاهی‌بخشی برگزار می‌کنند و در گسترش معارف اسلامی و ائمه شناسی نقش فعالی دارند.

«مصباح»، کانون جوانان قرآنی در پاکستان/ دغدغه‌های جامعه مجازی و حقیقی+عکسمسابقه ورزشی آکادمی

مسئول آکادمی مصباح کویته درباره اثرگذاری کار فرهنگی و قرآنی جوانان این آکادمی در جامعه گفت: به خاطر اینکه در این مرکز بیشتر جوانان زیر 30 سال فعال هستند، توفیقات خوبی حاصل شده و فعالیت‌های این آکادمی در جامعه مؤثر بوده است و امروز جوانان با علاقه فراوان و به طور چشم‌گیر در کلاس‌های قرآن و معارف شرکت می‌کنند.

دغدغه‌های جامعه مجازی و حقیقی
عباس جعفری به دغدغه‌های امروز جامعه مجازی و حقیقی اشاره کرد و افزود: فضای مجازی و حقیقی دنیای امروز پر از آسیب‌های اجتماعی و موانع گوناگون است؛ بنابراین والدین برای تربیت و بالندگی فرزندان خود باید به مراکز قرآنی توجه داشته باشند و فرزندان خود را به این مراکز سوق دهند.

جعفری تأکید کرد: در فضای پر تنش مجازی، مردم مسلمان کویته به مرکز قرآنی مصباح اهتمام ویژه‌ای دارند و کودکان و نوجوانان خود را برای ثبت نام به آکادمی آورده و مشوق آنان در این راه هستند.

«مصباح»، کانون جوانان قرآنی در پاکستان/ دغدغه‌های جامعه مجازی و حقیقی+عکسعباس جعفری به همراه عزت‌الله، استاد آکادمی مصباح

مسئول آکادمی مصباح تصریح کرد: برای جلوگیری از آسیب‌های فضای مجازی والدین باید در کنار فرزندان خود بوده و اوقات فراغت آنها را در چنین مکان‌هایی سپری کنند تا برای ساخت جامعه‌ای فرهنگی، قرآنی و الهی زمینه‌سازی شود.

وی در پایان گفت: با توجه به حضور جوان‌های مخلص قرآنی در آکادمی ما به آینده امیدوار هستیم و معتقدیم چشم‌انداز روشن و خوبی را پیش‌رو داریم که در آینده محقق خواهد شد.

«مصباح»، کانون جوانان قرآنی در پاکستان/ دغدغه‌های جامعه مجازی و حقیقی+عکس

انتهای پیام

captcha