انقلاب فرهنگی؛ ضمانتی برای بقا و تداوم انقلاب اسلامی+تصاویر
کد خبر: 3707393
تاریخ انتشار : ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۸
امام جمعه اقبالیه عنوان کرد:

انقلاب فرهنگی؛ ضمانتی برای بقا و تداوم انقلاب اسلامی+تصاویر

کانون خبرنگاران نبأ ــ پس از بسته شدن دانشگاه‌ها و با اجرایی کردن اهداف مورد نظر، دانشگاه‌ها در سال ۶۱ بازگشایی شدند؛ این حرکت که با هدف اسلامی کردن دانشگاه‌ها و خارج کردن عوامل غیر انقلابی و وابسته انجام شد، به انقلاب فرهنگی و انقلاب سوم موصوف شد؛ انقلابی که ضمانتی برای بقا و تداوم انقلاب اسلامی و همچنین گسترش فرهنگ انقلاب است.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ، حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضی فاطمیان، امام جمعه شهر اقبالیه، 31 فروردین‌ماه در خطبه‌های نماز جمعه این شهر ضمن تبریک اعیاد شعبانیه به عاشقان اهل بیت(ع)، گفت: روز دوم اردیبهشت‌ماه، سالروز تأسیس سپاه پاسداران است که به دستور امام خمینی(ره) به تأسی از امام حسین(ع) نامگذاری شد؛ لذا سپاه نهادی نظامی، فرهنگی است که در جهت اهداف و آرمان‌های والای انقلاب اسلامی بی‌وقفه فعالیت می‌کند و دامنه این اهداف و آرمان‌ها تا زمان حکومت عدل جهانی امام زمان(عج) گسترده است.
وی در ادامه عنوان کرد: سپاه پاسداران در افقی فرازمند دارای آرمان‌های مکتبی، انسانی و جهان‌شمول است که همیشه حرکت خود را به آن سوی جهت می‌دهد.
فاطمیان اظهار کرد: یکی از فعالیت‌های مهم سپاه برچیدن طومار گروه‌های تروریستی و تجزیه‌طلب بود. ایستادگی در جنگ تحمیلی هشت ساله، دفاع از حریم هوایی کشور و مقابله با جنگ اقتصادی و جنگ نرم دشمن از دیگر فعالیت‌های این نهاد مقدس است.
خطیب نماز جمعه شهر اقبالیه گفت: سپاه سربلند در مهار نقشه منطقه‌ای و پیروزی در مقابل آمریکا و گروه‌های تکفیری نقش بسزایی داشت و فرماندهان کارآزموده آن و نیروهای پرافتخارش بودند که توانستند ماشین جنگی آمریکا را در عراق متوقف کنند و از ادامه حرکت باز دارند.
امام جمعه شهر اقبالیه ضمن اشاره به سالروز شکست حمله نظامی آمریکا در صحرای طبس، اظهار کرد: با امداد و معجزه الهی شکست آمریکا در طبس اتفاق افتاد. هدف آمریکا از تدارک این عملیات نظامی آزادسازی گروگان‌ها در لانه جاسوسی و به‌دست آوردن آبروی از دست رفته خود بود که در منطقه صحرای طبس طوفان شن بر سر آنان فرود آمد و آنان را زمین‌گیر کرد و به هلاکت رسانید.
وی در ادامه افزود: آمریکا شکست حمله نظامی خود را در طبس به شکستی بزرگ تعبیر می‌کند، این واقعه علاوه بر این که باعث آشکار شدن واقعیت پوشالی بودن نیروی نظامی آمریکا شد حقانیت و اقتدار انقلاب اسلامی را برای جهانیان ثابت کرد و نشان داد که قدرت خداوند از هر نیرویی به ظاهر قدرتمندی، تواناتر است.
حجت‌الاسلام فاطمیان ضمن اشاره به سالروز اعلام انقلاب فرهنگی، عنوان کرد: انقلابی که به‌دلیل اهمیت آن به انقلاب سوم مرسوم شده است و دلیل این نامگذاری این است که مسئله فرهنگ برای نظام و انقلاب اسلامی ما که مبنی بر ارزش‌های اسلامی و دینی شکل گرفت از مهم‌ترین موضوعات اساسی و بنیادین تلقی شد، لذا طبق فرمان امام راحل ستاد انقلاب فرهنگی ملزم بود که در برخورد با مسائل دانشگاهی فعالیت‌های خود را بر چند محور متمرکز کند.
امام جمعه اقبالیه ادامه داد: تربیت استاد و گزینش افراد شایسته برای تدریس در دانشگاه‌ها، گزینش دانشجو، اسلامی کردن جو دانشگاه و تغییر برنامه‌های آموزشی دانشگاه‌ها به‌صورتی که محصول کار آن‌ها در خدمت مردم قرار گیرد، از جمله محورهایی است که انقلاب فرهنگی باید به آن رسیدگی کند.
وی یادآور شد: پس از بسته شدن دانشگاه‌ها و با اجرایی کردن اهداف مورد نظر، دانشگاه‌ها در ۲۷ آذر سال ۶۱ در سالروز وحدت حوزه و دانشگاه بازگشایی شدند؛ این حرکت که با هدف اسلامی کردن دانشگاه‌ها و خارج کردن عوامل غیر انقلابی و وابسته انجام شد، به انقلاب فرهنگی و انقلاب سوم موصوف شد؛ انقلابی که ضمانتی برای بقا و تداوم انقلاب اسلامی و همچنین گسترش فرهنگ انقلاب است.

ولی عباسی
انتهای پیام

captcha